|
کدخبر: 147109

بررسی وضعیت صندوق‌های قابل معامله در بورس + جدول

امروز ۱۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۵۸میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۷۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۶۵میلیارد تومان بود.

بورس بررسی وضعیت صندوق‌های قابل معامله در بورس + جدول

صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۳میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزش ۳۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آرمان سپهر آشنا (آسام) رشد ۰.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان ۲.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۸درصد) در رابطه با صندوق «آوا» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۴درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۳۰میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۹۷۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۶۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۴هزار و ۹۱۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۹۰میلیارد تومان بوده است.

تحرک+صندوق

تحرک+صندوق۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها