|
کدخبر: 141433

چند نماد بوسی امروز معاملات مشکوک داشتند!

در روز افت ۱۱ هزار و ۶۹۴ واحدی شاخص، یک بانک، دو پتروشیمی، چهار شرکت بیمه به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس چند نماد بوسی امروز معاملات مشکوک داشتند!

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار پرنوسان و با عقب نشینی خریداران آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با افت ۱۱ هزار و ۶۹۴ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۵.۳ و ۶.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو و سایپا با داد و ستد بیش از ۱.۳ و ۱.۲ میلیارد سهم و بانک تجارت، بانک صادرات به همراه گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با تقاضای ۹۱۶، ۵۴۹ و ۵۲۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۲ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت پتروشیمی تخت جمشید حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۲.۷ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۸۰.۳ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های بانک کارآفرین، بیمه کوثر، ایران مرینوس، پتروشیمی نوری، بیمه سرمد، بیمه پارسیان، سیمرغ، پگاه گیلان، بهاران گلبهار خراسان، فولاد کاویان، لوازم خانگی پارس، بیمه ما، بهمن دیزل و توسعه و عمران نایین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور بانک کارآفرین، دو پتروشیمی، چهار شرکت بیمه به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر