|
کدخبر: 125528

بورس منفی تا کی ادامه دارد؟

در حالی که محدود مقاومتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از شاخص کل تاثیر چشم‌گیری روی روند بازار در آینده خواهد داشت اما امروز نیز بازار بیش از دو درصد ریزش کرد، اما چه عواملی روی روند بازار تاثیرگذار خواهد بود؟

حاصل جو هیجانی بازار سهام صف‌های فروش چند میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده است و این موضوع باعث روند نزولی بازار در عین بالا رفتن دلار تا حدود ۳۰ هزار تومان است. از نگاه خیلی از کارشناسان، متغییرهای تاثیرگذار در بازار سهام با عقبگرد شاخص کل متناسب نیست و همین موضوع بازار سهام را غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

محمد اصولیان، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مشکل اصلی روند نزولی بازار سهام هیجان منفی بازار است و تا تخلیه نشود بازار در همین اوضاع باقی می‌ماند، درحال‌حاضر وضعیت بازار خوب نیست و به نظرم بهتر است افرادی که به این بازار تعلق ندارند از بازار خارج شوند و این خروج از بازار می‌تواند به بهای از دست دادن شاخص کل باشد.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار گفت: بازار در چندین مقطع زمانی از سوی حقوقی‌ها حمایت شده اما این حمایت‌ها جوابگوی صف‌های فروش بازار سهام نیست و صرفا یک یا دو روز بازار را مصنوعی مثبت می‌کند. بعید می‌دانم یک درصد منابع صندوق توسعه ملی هم بتواند برای بازار کاری بکند زیرا تا زمانی که مقدار این یک درصد مشخص نشود نمی‌شود گفت می‌تواند برای حمایت از بازار موقف باشد یا نه، زیرا صف‌های فروش بازار امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان بود و باید ببینیم یک درصد از صندوق توسعه ملی چند روز می‌تواند بازار را جمع کند.

اصولیان در رابطه با ادعای مذاکرات و ادامه روند بازار گفت: اینکه جو هیجانی به خاطر اخبار سیاسی است درست نیست، به نظرم جو هیجانی بازار به خاطر ضرر کردن مردم در بازار سرمایه است، به نظرم ادامه روند امروز بازار سهام نیز به دلیل فشار عرضه منفی است و فعلا این روند ادامه دارد است، اما همه می‌دانند بازار سهام در طولانی‌مدت پربازده‌ترین بازار خواهد بود همانطور که در سال‌های گذشته نیز این گونه بوده است.

وی در رابطه با عوامل مهم در بازگشت بازار گفت: بازار باید روند طبیعی خود را طی کند و جو روانی بازار باید عوض شود، این عوض شدن جو منفی بازار سه عوامل مهم دارد که اول خبرهای خوش و به نفع بازار منتشر شود، دوم گزارش‌های شش ماه ارزندگی سهام را نشان دهند، سوم در کنار عوض شدن جو روانی حمایت‌ها از بازار هم می‌تواند موثر باشد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    دولت یک کار کثیفی رو مدتی است شروع کرده دست تو جیب مردم میبرد، اون برنامه رو در بورس پیاده کرد که پول مردم رو بالاکشید ح الا هم با افزایش قیمت ارز و سکه و خودرو دو برابر قیمت به مردم میفروشد، در هر خود رو 5 ملیون به نمایندگی میده نمایندگی هم کمی پایینتر از نرخ ساختگی خودشون سریع خو دروها رو به چند برابر میفروشن و سند اولی ه هم بنام خریدار میشه در واقع این ماشینا مستقیم از کارخونه برا فروش آزاد هست، هی ج جای دنیا از این کثافتکاریا نمیکنن.

  • ناشناس ارسالی در

    ما حقمان هست دستشون درد نکنه

  • ناشناس ارسالی در

    این ملت ازاین بدتر هم سرشان بیاد حقشوشنه

  • مردم ارسالی در

    با سلام
    این روزها با توجه به تامین کسری بودجه
    دولت سعی کرد پس از کاسبی از بورس
    اقدام به ریزش ان نمود تا علاوه بر سوزاندن پول
    مردم را وادار به خروج اجباری و مسیر دادن به جهت
    دلار نمود تا با افزایش ساختگی این روزهای دلار و ارز
    این بار کاسبی را به بازار دلار اورد تا قسمتی از کسری بودجه را از طریق ارز تامین کند‌.
    باید نشست و دید نقشه بعدی دولت و نظام برای چپاول مملکت و جیب ملت چیست؟

  • بهنام ارسالی در

    دیگه فکر میکنم کسی به فکر ملت نیست همه و عده ها دروغ بود
    چرا همه چیز تو کش ور بر اساس دروغه

ارسال نظر