|
کدخبر: 125507

قفل شدن بازار بورس!

با شروع معاملات امروز بازار سهام بیشتر نمادهای شاخص‌ساز با حجم عرضه زیاد همراه شدند و شاخص کل بازار متاثر از صف‌های فروش این نمادها بیش از ۲ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید.

طبق گفته کارشناسان محدود حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از شاخص کل، محدوده‌ای است که روند بازار سهام را در آینده مشخص خواهد کرد. اگر شاخص کل بازار سهام از محدوده‌ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز ریزش کند، کنترل ریزش‌های بعدی بازار سهام سخت خواهد بود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، شبندر، وبملت و وغدیر به عنوان شاخص‌سازان اصلی همگی در مسیر افت قیمتی قرار دارند و عرضه بر تقاضای آنها برتری دارد.

شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد افت کرده که نشان از کلیت منفی و قفل در صف‌های فروش است.

جو هیجانی بازار در فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش باعث قفل شدن بازار در صف‌ فروش شده و از تحرک بازار کاسته شده و بازاری کم‌عمق به وجود اورده است.

به نظر می‌رسد امروز و فردا روزهای سرنوشت‌ساز بازار سهام هستند و آینده بازار در گرو روند معاملات امروز و فردا است، زیرا محدود حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد محدوده سرنوشت‌ساز برای ادامه روند صعودی بازار است.

نمادهای فارس، فملی، فولاد و پالایشی‌ها با اینکه نمادهای ارز محوری هستند و با رسیدن نرخ ارز به استانه ۳۰ هزار تومان باید رشد می‌کردند اما با جو هیجانی بازار در حال افت قیمت و معامله در رنج منفی هستند، از طرفی هم نمادهای پالایشی که در غالب صندوق پالایشی یکم هفته پذشته پذیره‌نویسی شدند نیز روند خوبی در معاملات این هفته نداشتند.

نماد وبصادر نیز که متوقف شده بود دیروز بازگشایی شد و با رنج منفی معامله شد اما ناظر بازار از باطل شدن معاملات وبصادر خبر داد و گفت احتمالا به بازار امروز نیز نخواهد رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها