|
کدخبر: 288353

چگونه امتیاز وام رسالت را ایمن و مطمئن منتقل کنیم؟

بانک و بیمه چگونه امتیاز وام رسالت را ایمن و مطمئن منتقل کنیم؟

بانک رسالت از جمله بانک‌های معتبری است که تسهیلات وام بدون بهره ارائه می‌کند. این بانک تنها 2 درصد سود به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. یکی از مزایای این وام علاوه بر بدون بهره‌بودن آن این است که شما اقساط آن را مشخص می‌کنید. در این میان افرادی هستند که امکان سپرده‌گذاری ندارند و در مقابل افرادی هستند که از امتیاز دریافت وام برخوردارند اما بنا به دلایلی تمایل به اخذ وام ندارند. بانک رسالت بانکی است که به صورت رسمی امکان انتقال وام را فراهم کرده است. در مقاله پیش رو به بررسی و بیان شرایط وام بدون بهره بانک رسالت، نحوه خرید و فروش و انتقال وام رسالت می‌پردازیم.

فروش امتیاز وام بانک رسالت

بانک رسالت بانکی است که به صورت رسمی امکان فروش امتیاز وام بانک را فراهم آورده است. افرادی هستند که زمان آماده‌شدن وام خود امکان پرداخت قسط را ندارند. یا افراد دیگری که نیازی به امتیاز وام خود ندارند. اینها می‌توانند امتیاز وام خود را به فرد دیگری منتقل کنند.

 از این بین، افرادی بدون گرفتن مبلغی به صورت رایگان امتیاز خود را واگذار می‌کنند. با این وجود به لحاظ قانونی هر فردی می‌تواند امتیاز بانک رسالت خود را که محصول سپرده‌گذاری در حساب خودش است را به فرد دیگری منتقل نماید و به ازای آن بهایی را دریافت کند. اما اینکه فردی امتیاز بانک رسالت را از فردی بخرد و به فرد دیگری بفروشد غیرمجاز است.

فروش امتیاز وام بانک رسالت از طریق ورود به پیشخوان مجازی بانک رسالت امکان‌پذیر است. پس از احراز هویت توسط سامانه بانک رسالت و ارسال کد شش رقمی به شماره همراه صاحب وارد بخش تسهیلات شده و در قسمت معرفی وام می‌توان مراحل انتقال امتیاز را انجام داد.

شماره حساب انتقال‌گیرنده امتیاز وام رسالت و کدملی وی و همچنین مبلغ امتیازی که قصد انتقال و یا فروش آن را دارید وارد می‌شود. پس از طی موارد لازمه و تیک پذیرش قوانین  و تایید و ثبت درخواست بلافاصله کد رهگیری داده می‌شود. اگر مراحل درست طی شود و کد رهگیری پیامک شود می‌توان در بخش "گزارش‌های من به همراه وارد‌کردن کد رهگیری موقعیت انتقال وام را بررسی کرد.

سایت مالیچه مفتخر است که آگهی‌های مربوط به فروش امتیاز وام را ثبت کند و شما می‌توانید از این راه با افراد متقاضی ارتباط برقرار نمایید. سایت مالیچه یک سامانه ثبت آگهی است. اگر می‌خواهید امتیاز وام بانک رسالت خود را به فروش برسانید و یا امتیاز وام رسالت افراد دیگر را بخرید، می‌توانید از بخش ثبت آگهی مالیچه اقدام کنید.

وام-رسالت-2

خرید امتیاز وام بانک رسالت

دریافت وام در بانک رسالت به دو روش سپرده‌گذاری و یا انتقال امتیاز انجام می‌شود. همان‌طور که در بالا اشاره شد اعتبار سنجی از طرف بانک رسالت در مورد صاحب حساب انجام می‌شود.

پس دو نکته در مورد اخذ وام رسالت وجود دارد یکی میزان سپرده مقدار وام که باید به مدت زمان مشخص بانک مسدود شود و دیگری زمان بازپرداخت وام بر اساس میزان امتیاز لازم است مثلا:

اگر شما بخواهید 100 میلیون وام دریافت کنید و زمان بازپرداخت آن پنج سال باشد باید 5 برابر این مبلغ یعنی 500میلیون امتیاز رسالت، برای بازپرداخت 4 ساله 400 میلیون و برای یازپرداخت 3 ساله 300 میلیون امتیاز و برای پازپرداخت دوساله 200 میلیون و برای یازپرداخت 12 ماهه 100 میلیون امتیاز  داشته باشید.

 در روش سپرده‌گذاری فرد باید از چند ماه قبل نسبت به سپرده‌گذاری در بانک رسالت اقدام کرده تا امتیاز تسهیلات به وی تعلق گیرد. افرادی هستند که توانایی کسب امتیاز لازم از طریق سپرده‌گذاری را ندارند. یا اعتبار حساب آنها متناسب با میزان مبلغ و مدت زمان بازپرداخت اقساط نیست. بنابراین خرید امتیاز وام رسالت می‌تواند برای ایشان راهگشا باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که از انتقال امتیاز وام به افرادی که به آنها اطمینان ندارید، قبل از دریافت هزینه و پیامک آن از طرف بانک اکیدا پرهیز نمایید. در سایت مالیچه آگهی انتقال وام قرار گرفته که می‌توانید پس از مشاوره و تماس با مشاورین مالیچه و سنجش جوانب احتیاط و قوانین مربوطه نسبت به خرید امتیاز وام رسالت اقدام نمایید.

وام-رسالت-3

شرایط وام بدون بهره بانک رسالت 

افتتاح حساب و شرایط ثبت‌ نام وام بانک رسالت

افتتاح حساب در بانک رسالت به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود. یکی از شرایط دریافت وام در بانک رسالت مسدود‌کردن سپرده بانکی  به مدت ۳ تا ۶ ماه و به میزان مبلغ درخواستی اخذ وام است. بازپرداخت زمان وام بسته به میزان آن بین 12 الی 60 ماه است.

اعتبارسنجی صاحب حساب

بعد از طی‌شدن مدت زمان لازم برای مسدودی سپرده با مراجعه به سامانه مرآت عملیات اعتبارسنجی برای اخذ وام رسالت انجام می‌شود. و به این صورت بانک توانایی مالی و بازپرداخت وام فرد متقاضی را بررسی و اطمینان لازم را کسب خواهد کرد.

اعطای وام بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مرآت صورت می‌گیرد. مدارک مربوط به احراز شغل و درآمد مثل حکم کارگزینی، جواز کسب، ‌پروانه کسب، فیش حقوقی در سایت بارگذاری می‌شود. که نشان‌دهنده‌ی داشتن درآمد لازم جهت بازپرداخت وام است. در این سامانه اعتبار و رتبه صاحب حساب سنجیده شده و نتیجه آن نشان داده می‌شود که به شرح زیر است:

نتیجه‌ی اعتبارسنجی:

اعتبارسنجی بانک رسالت  بر مبنای اطلاعاتی در سه زمینه زیر است:

  1. سقف تعهد:

به  این معنا است که بعد از طی‌شدن مدت سپرده چنانچه نیازی به دریافت وام نداشته باشید می‌توانید متعهد شوید که امتیاز وام خود را به اشخاص درجه یک که در بانک رسالت حساب دارند واگذار نمایید.

  1. ظرفیت بدهی:

در این قسمت بانک حداکثر مبلغ وام دریافتی را بنابر شرایط شخص متقاضی اعلام می‌کند.

  1. توان بازپرداخت اقساط

جمع کل وام‌های فرد در بانک محاسبه شده و نیز حداکثر توان مبلغ بازپرداخت قسط وام به صورت ماهیانه بررسی می‌شود. و باید نشان‌دهنده توان بازپرداخت اقساط باشد.

نتیجه رتبه‌بندی:

در کل 4 رتبه برای افراد متقاضی در نظر گرفته می‌شود. افرادی که پرداخت اقساط وام‌های قبلی خود را با تأخیر پرداخت کرده‌‌اند و همچنین رفتار اعتباری نامناسب داشته‌ باشند افراد نامتناسب هستند. افرادی که به بانک بدهکار هستند یا وام تسویه نشده یا چک برگشتی دارند، وام به آنها تعلق نخواهد گرفت.

اما بعدا می‌توانند پس از بهبود رفتار اعتباری اعتبارسنجی شده و از تسهیلات بهره‌مند گردند. اما افرادی که یک فقره بهبود‌ دهنده اعتباری توسط خودشان و یک فقره بهبود‌ دهنده اعتباری (ارائه چک یا سفته‌ی ضمانت) فرد معتبر و متعهد ارائه بدهند افراد متناسب هستند. و افرادی که بدون هیچ ضامن و بدون نیاز به چک و سفته با خیال آسوده می‌توانند وام دریافت کنند جز دسته افراد ممتاز از نظر اعتبار نزد بانک هستند.

قسط وام:

شیوه کم‌کردن کارمزد در شعب مختلف متفاوت است. در برخی شعب کارمزد وام از همان ابتدا از مبلغ وام کسر می‌شود. اما به طور کل مبلغ قسط وام بسته به تعداد ماه بازپرداخت آن محاسبه می‌گردد. توجه داشته باشید، دیرکرد پرداخت جداگانه حساب می‌شود.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها