|
کدخبر: 287210

خبر خوش برای زوجین جوان / وام ازدواج افزایش یافت

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال و وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی برای سایرین در کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: انتظار این بود مجلس وام ازدواج را بیشتر از این افزایش دهد.

اقتصاد خبر خوش برای زوجین جوان / وام ازدواج افزایش یافت

وحید یامین پور  با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بنا بر اعلام نمایندگان مجلس، وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۵ درصدی داشته و مبلغ این وام برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۰۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۵۰ میلیون تومان در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ فعلا در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در کمیسیون تلفیق دارد، تصریح کرد: انتظار این بود که مجلس وام ازدواج را بیش از این افزایش دهد چراکه هرچند از نظر ریالی تا ۲۵ درصد افزایش داشته ولی با محاسبه تورم و قدرت خرید عملا این تسهیلات کمک کمتری برای زوج های جوان نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

یامین پور در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدوارم در کمیسیون تلفیق به خصوص برای زوج و زوجه زیر ۲۵ سال این رقم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مبلغ وام ازدواج در سال جاری(۱۴۰۱) برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر