|
کدخبر: 220957

بیت کوین به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

پس از آنکه بیت کوین تحت تاثیر خبر کشف سویه جدید ویروس کرونا در عرض ۲۴ ساعت سقوطی ۶ هزار دلاری را تجربه کرد، به نظر می رسد که بازار همچنان در شوک ریزش روزهای اخیر است و نتوانسته است به مسیر صعودی بازگردد.

شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون موجب شد که دارندگان بیت کوین احساس خطر کنند و بیت کوین های خود را که جزو دارایی های پرریسک به شمار می رود را به خاطر ترس از دست دادن دارایی های خود بفروشند؛ به این ترتیب روز جمعه بیت کوین تنها در عرض چند دقیقه، بیش از ۶۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۵۳۵۰۰ دلار رسید؛ این شدیدترین سقوط قیمت ثبت شده از ماه سپتامبر (شهریور و مهر) تاکنون بوده است. از آن زمان تاکنون تلاش بیت کوین برای بازیابی ارزش ازدست رفته ناکام بوده و با وجود اینکه چند بار کانال ۵۵ هزار دلار را لمس کرد؛ اما مجدا به کانال ۵۴ هزار دلاری بازگشت و مسیر صعودی آن متوقف شد.

در حال حاضر بیت کوین حدود ۵۴ هزار دلار معامله می‌شود و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته نوسان قابل‌توجهی نداشته است. بیت کوین در مقیاس هفتگی افتی ۸ درصدی را به ثبت رسانده است و ارزش بازار آن نیز کاهش یافته و نزدیک به۱ تریلیون دلار رسیده است.

توقف اتریوم در کانال ۴۱۰۰ دلار

اتریوم همانند بیت کوین روند نزولی داشته است. اتریوم پیش از اینکه اصلاحات شارپی بازار آن را به زیر ۴۰۰۰ دلار بکشاند، بالای محدوده ۴۵۰۰ دلار معامله می شد. اتریوم امروز به کانال ۳ هزار دلاری هم سقوط کرد و در تراز ۳۹۰۰ دلار ایستاد و پس از تلاشی ناموفق برای به چالش کشیدن تراز ۴۲۰۰ دلار، در محدوده ۴۱۰۰ دلار متوقف شد.

اتریوم در این لحظه (۵۰: ۱۵) در محدوده قیمتی ۴۱۰۰ دلار معامله می شود و ریزش ۵درصدی را در مقیاس هفتگی ثبت کرده است.

سرخپوشی یکپارچه بازار/ رمزارزهای بازنده هفته

اکثر آلت کوین ها طی چند روز گذشته به شدت آسیب دیده اند و به رنگ قرمز دیده می شوند. سولانا، پولکادات ، لایت کوین و پالیگان بیشترین افت قیمت را در ۲۴ ساعت اخیر داشته اند و افتی ۳ تا ۴درصدی را به ثبت رسانده اند.

بایننس کوین ، کاردانو، ریپل، دوج کوین، آوالانچ، شیبا اینو و CRO نیز همگی به رنگ قرمز هستند.

اما در مقیاس هفتگی ، کاردانو با ۱۹ درصد، پولکادات با ۱۸ درصد ، و شیا اینو با ۱۸ درصد بازندگان اصلی هستند که بشترین افت قیمت را ثبت کرده اند.

ارزش ۲.۵ تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس داده های کوین گکو، ارزش بازار ارزهای دیجیتال کمی بیش از ۲.۵ تریلیون دلار است. این به معنای کاهش ۵۰۰ میلیارد دلاری در عرض چند هفته است.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر