|
کدخبر: 215317

آغاز هفته خوب برای سرمایه گذاران رمزارز

بازار رمزارزها امروز شاهد رشد قابل توجهی بود که از این رو اتریوم نیز توانست به سطح رکورد قبلی خود دست یابد.

ارزهای دیجیتال هفته جدید را با روندی مثبت آغاز کردند. اتریوم، دومین سکه دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، روز دوشنبه نسبت به ۲۴ساعت گذشته رشد بیش از ۴درصد را تجربه کرده و به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ۴هزار و ۷۰۰دلار صعود کرده است.

در همین حال، بیت‌کوین با جهش ۷درصدی، به ۶۶هزار و ۲۵۰دلار رسید و مجددا در مسیر دستیابی به رکورد جدید قرار گرفت. این رمزارز در اواخر ماه اکتبر به کانال ۶۶هزار و ۹۰۰دلاری صعود کرد که بالاترین قیمت بیت‌کوین در طول تاریخ بود.

لازم به ذکر است که دلیل این روند صعودی هنوز کاملا مشخص نیست. نوسانات قیمتی در بازار رمزارزها همیشه مشاهده شده و حتی جهش یا سقوط ۲۰درصدی نیز مشاهده شده است.

رشد بازار در حالی رخ داده که هیجان فزاینده درباره دیفای، یا امور مالی غیرمتمرکز، روند جدیدی در بازار رمزارزها که به دنبال ایجاد کاربردهای مالی مانند وام دادن یا مبادلات روی بلاکچین، مشاهده می‌شود.

اتریوم نقش تعیین‌کننده‌ای در دیفای دارد. برخی از بزرگترین خدمات دیفای، از جمله صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) و پلتفرم وام‌دهی آوی (Aave) در شبکه اتریوم اجرا می‌شوند.

با این حال، اخیرا دیفای توجه رگولاتورها را به خود جلب کرده و کارشناسان هشدار داده‌اند که سختگیری در این زمینه قریب‌الوقوع است.

اتریوم همچنین اساس و بنیان بسیاری از رمزارزهای غیرقابل تعویض یا NFTها است. توکن‌های غیرقابل تعویض مانند رسیدهای دیجیتالی هستند که سابقه‌ای از مالکیت موارد نادر را حفظ می‌کنند. فعالیت توکن‌های غیرقابل تعویض در سال جاری توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است.

با این حال، اتریوم اخیرا در مقابل رقبای قوی قرار گرفته است. توکن‌های رقیب مانند سولانا و کاردانو در سال جاری شاهد رشد چشمگیری بوده‌اند.

اتریوم در حال ارتقای بزرگی است که سرمایه‌ گذاران را امیدوار کرده این شبکه را سریع‌تر و با محیط‌زیست سازگارتر کند.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین و سایر رمزارزها به دلیل مصرف چشمگیر انرژی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

آخرین تغییرات اتریوم در اواخر ماه گذشته به دنبال به روز رسانی Altair انجام شد. در همین حال، بیت‌کوین در ماه گذشته به دنبال تصویب اولین صندوق قابل معامله این رمزارز، به بالاترین سطح خود یعنی کانال ۶۷هزار دلاری صعود کرد.

این مورد نشانه‌ای از پذیرش رو به رشد دارایی‌های دیجیتال در وال استریت بود و روند صعودی را در بازار رمزارزها با دنبال داشت.

از آنجا که سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال کسب سود در نقاط دیگر بازار هستند، دیگر ارزهای دیجیتال نیز اغلب پس از افزایش قابل توجه بیت‌کوین رشد می‌کنند.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها