|
کدخبر: 216584

پیش‌ بینی‌ مهم از آینده بازار طلا و دلار

امروز شاخص کل بورس با حدود ۱۷ هزار واحد افت (یک درصد منفی) در محدوده یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز با بیش از یک درصد افت در کانال ۳۸۷ هزار واحد قرار گرفت. قیمت طلا و سکه در بازار امروز افزایش یافت. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی طلا از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودند.

بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض پیرامون قیمت‌ گذاری خودرو قرمز به کار خود پایان داد. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، لغو آزادسازی قیمت خودرو بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داد. کارشناسان معتقدند بیش از هر چیز حالا اعتماد از دست رفته سهامداران است که منجر به ایجاد صف‌های فروش می‌شود.

احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس تحت تاثیر هیجان منفی ایجاد شده به دلیل تصمیمات ضد و نقیض دولت است. امیدواریم در روزهای آینده با فروکش کردن این هیجان تعادل به بازار سهام برگردد.

وی ادامه داد: هر چه التهاب، بلاتکلیفی و ناامنی در بازار بیشتر شود بیشتر شاهد افت و خیز خواهیم بود. این وضعیت ممکن است تا آنجا ادامه پیدا کند که شاهد خروج سرمایه از بورس به سمت سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافت. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا ۱۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد؛ اما در بازار آزاد با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۱۰ تومان معامله می‌شود.

عامل جهانی رشد سکه امامی

چهارشنبه شب بهای اونس طلا طی مدت زمان کوتاهی به بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلاری رفت و همین عامل موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در ابتدای بازار روز پنج شنبه بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. طبیعی بود که با توجه به چنین ارزش ذاتی، معامله گران حاضر به فروش سکه زیر سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نباشند، چرا که با در نظر گرفتن حباب بسیار محدود یک درصدی، باز هم ارزش بازاری سکه باید بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار می گرفت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها