|
کدخبر: 215678

پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و دلار

همچون روز گذشته تمامی قیمت‌ها و شاخص‌های بازارهای مالی امروز روند صعودی داشتند.

قیمت بیت‌کوین در معاملات صبح ۹ نوامبر سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد و حالا در محدوده ۶۸ هزار دلار معامله می‌شود.

با توجه به داده‌های کوین‌مارکت‌کپ بیت‌کوین نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲ درصد رشد کرده و در یک ماه گذشته ۲۴ درصد بازدهی مثبت داشته است.

بیت‌کوین در ۲۱ جولای تا ۲۷ هزار دلار ریزش کرد و حالا از آن زمان ۱۳۶ درصد رشد کرده و این در حالی است که طلا نسبت به آن زمان حدود ۳/۷ درصد ریزش کرده است.

ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر هزار و ۲۹۰ میلیارد دلار شده و ارزش بازار بیت‌کوین از شرکت تسلا هم پیشی گرفته است. می‌توان گفت حالا بیت‌کوین هشتمین دارایی بزرگ دنیا شده است.

ارزش بازار رمزارزها به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و ابتدای سال حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. البته بسیاری از آلت‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۱ تا حد زیادی از بیت‌کوین بهتر عمل کردند.

پیش‌بینی بورس

امروز شاخص کل بورس با بیش از ۱۳ هزار واحد مثبت (حدود ۱ درصد رشد) در محدوده یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد قرار گرفت. این سومین روز سبز بورس در هفته جاری بود.

در هفته ای که گذشت بورس به طور کلی روند متعادل رو به رشدی داشت، برخی این روند را نتیجه سیاست‌های حمایتی دولت و جلسه خاندوزی با مجلسی‌ها در صحن علنی می‌دانستند. در مقابل برخی معتقدند بازار بی‌جان سهام منتظر روزهای خوشی است.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: طی چند هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده بود. وی ادامه داد: در حال حاضر اوضاع ارزش و حجم معاملات سهم خیلی بهتر است. اتفاقات اول هفته مثبت بود و حتی یکشنبه که بازار منفی بود هم حجم معاملات امیدوارکننده بود.

این کارشناس عنوان کرد: احتمالا در بازار فردا حجم و ارزش معاملات بالا را شاهد خواهیم بود. صف‌های خرید امروز، فردا هم عرضه خواهد شد. مدار بازار باز هم مثبت خواهد بود و تا آخر هفته این روند ادامه‌دار است.

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

در بازار آزاد امروز قیمت دلار با ثبات همراه بود و در کانال ۲۸ هزار تومان باقی ماند. نرخ دلار آزاد امروز ۲۸ هزار و ۸۰ تومان اعلام شد.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۷ هزار و ۵۷۹ تومان و قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۳۵۷ تومان ثبت شد.

اونس جهانی طلا در بازار امروز روند افزایشی داشت و به نرخ ۱۸۲۶ دلار رسید. قیمت طلا در بازار امروز به یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت سکه امروز در سایت اتحادیه طلا ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان اعلام شد. همچنین در بازار آزاد در حدود قیمت ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ثبت شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها