|
کدخبر: 213737

پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و رمزارز

ارزدیجیتال اسکویید که نام خود را از سریال محبوب «بازی مرکب» گرفته بود، پس از رشد ۷۵۰۰ درصدی کلاه برداری از آب درآمد.

بازارهالی مالی امروز با ادامه صعود شاخص بورس و افت قیمت دلار همراه بود. افت نرخ ارز در بازار امروز موجب کاهش قیمت طلا و سکه شد.

در بازار رمزارزها همچنان روند ثبات قیمت‌ها ادامه دارد و بیت‌کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته روند مثبتی داشتند.

ریزش بورس چه زمانی شروع می‌شود؟

بازار سهام امروز با رشد شاخص کل همراه شد و در پایان بازار با رشد هزار واحدی در محدوده یک میلیون و هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه صورت خواهد بود؟

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل کاهش نقدینگی که عمدتا ناشی از تامین کسری بودجه (به صورت مستقیم در ماه‌های قبل و به صورت غیرمستقیم در ۴۰ روز اخیر) و همچنین اثر روانی افزایش نرخ بهره بین بانکی چندین روز معاملاتی قرمز رنگ بود. این ریزش‌ها به صورتی بود که اکثر قریب به اتفاق سهم‌ها حتی سهام ارزنده در صف فروش به حراج گذاشته شده بودند که نشان دهنده بی‌اعتماد به سیاست‌ های اقتصادی دولت جدید است.

سماوی ادامه داد: دولتی که وعده‌های عدیده‌ای را در مورد حمایت از بورس داد اما در عمل خلف وعده کرد، به صورتی که دولت سابق در ۵ ماه حدود ۵۰ همت اوراق به فروش رساند در حالی که دولت فعلی بالای ۶۰ همت در دو ماه اوراق منتشر کرد که به تشدید کاهش نقدینگی در میان مدت انجامیده است.

قیمت طلا و سکه

در بازار امروز اونس جهانی طلا افزایش یافت و در بالاترین نرخ به ۱۷۹۶ دلار رسید. قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند کاهشی داشت و همین مساله موجب شد برخلاف بازار دیروز قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها