|
کدخبر: 183716 رویا رئیسی

گسترش نیوز گزارش می دهد:

انقلاب موسیقی در صنعت در رمزارزها!

کریپوتوموزیک فناوری تازه‌ای است که رفته رفته در صنعت موسیقی انقلاب خواهد کرد و شاید در سال‌های آینده این صنعت متفاوت با سال‌های قبل شود.

بانک و بیمه انقلاب موسیقی در صنعت در رمزارزها!

تکنولوژی به همه حوزه‌ها ورود کرده است و ترکیب تکنولوژی با هنر چند سالی که مطرح شده است. تازه‌ترین ترکیب بحث کریپتوموزیک هست که برای علاقه‌مندان به موسیقی جذاب هست. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که کریپتوموزیک انقلاب جذابی را ایجاد خواهد.

نام‌های دیگر Crypto Music

در زبان فارسی برای کریپتوموزیک معادل‌های مختلفی مطرح شده است. از واژه‌هایی مثل موسیقی رمزنگاری شده، موسیقی کریپتویی، موزیک رمزنگاری شده یا توکن غیرقابل معاوضه صوتی (audio NFT) برای Crypto Music استفاده می‌شود.

معرفی اولین کریپتوموزیک

گروه مستقل راک آمریکایی کینگز آو لئون (Kings of Leon) آغازگر کریپتوموزیک بود. در ژانویه سال ۲۰۲۱ این گروه آلبوم جدیدشان را به نام «When You See Yourself» را منتشر کردند. ویژگی متمایز این گروه ارائه آلبوم به صورت توکن غیرقابل معاوضه (NFT) بود.

کینگـ-آو-لئون

توکن غیرقابل معاوضه در موسیقی شامل چه مواردی هست؟

توکن های غیرقابل معاوضه در موسیقی شامل آلبوم، ترک آهنگ و موارد دیگر هست. فعالان حوزه موسیقی از طریق پلتفرم‌هایی مثل راکی (Rocki)، آدیوز (Audius) یا رَریبل (Rarible) می‌توانند توکن خود را بسازید تا برای طرفداران و کلکسیونرها به مزایده بگذارند.

قوانین توکن های موسیقی

قوانین این توکن ها بستگی به تولیدکننده دارد، تولیدکننده می‌تواند معادل قیمت توکن، رمز ارز بپردازند تا صاحب آلبوم یا ترک شود. هنرمند مشخص می‌کند که چند نفر و از چه طریق اثر را بخرند. میزان سود فروش هم در قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاک چین ثبت می‌ شود. تراکنش افراد بر روی بلاک چین ثبت می‌شود و اثر هنری در این شبکه همانند امضای هنرمند منحصر به‌ فرد و غیرقابل کپی هست.

معرفی فعالان کریپتوموزیک

گریمز (Grimes) یکی از فعالان این حوزه هست که لقب ملکه کریپتو را گرفته است. به این واسطه که ۱۰ آثار هنری دیجیتال خود را به صورت NFT، در یک مزایده قرارداد که ثروتی حدود ۶ میلیون دلار به دست آورد.

شان‌مندز (Shawn Mendes) و استیو اِئوکی (Steve Aoki) هنرمندان دیگر عرصه کریپتو موزیک هستند. در بین ایرانی‌ها می‌توانیم از سروش هیچکس، خواننده رپ و علی پاسبان، موزیسین ایرانی نام برد. هیچکس کاور آلبوم «جنگل آسفالت» خود را در پلتفرم فاندیشن (Foundation) به صورت یک توکن nft به ارزش ۱۹۰ اتر فروخته شد. پاسبان نیز در حال ساخت پادکستی به نام crypt o music (کریپتو موزیک) هست. هدف اصلی او جمع کردن هنرمندان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و رفع دغدغه‌های مالی و تأمین سرمایه در بازار موسیقی ایران است.

کریپتوموزیک چه فوایدی برای جامعه هنری دارد

به صورت کلی موسیقی رمزنگاری شده برای هنرمندان چند فایده دارد که در ادامه به این موضوعات می‌پردازیم.

کریپتوموزیک کپی و دزدی آثار هنری را کاهش می‌دهد.

هنرمندان نقش فعال‌تری را در بازار موسیقی ایفا می‌کنند.

فعالان موسیقی امتیاز افزوده بیشتری را از طریق فروش مجدد کسب می‌کنند.

ارتباط مستقیم بین هنرمندان و دوستداران موسیقی فراهم می‌شود.

بازار سیاه در حوزه موسیقی جمع می‌شود.

معرفی چند موسیقی رمزنگاری شده

تا به امروز موسیقی‌های رمزنگاری تولید شده‌اند و تعدادی از این موسیقی‌ها معروف شده‌اند. در ادامه چند موسیقی رمزنگاری شده را ذکر می‌کنیم.

“Bitcoin pls go to moon”

 “Bitcoin pls go to moon” در ۶ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد. این آهنگ از بیت کوین می‌خواهد که قیمت خود را افزایش دهد و از کنار رفتن خودداری کنید. در آن زمان بیت کوین نزدیک به ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد.

موسیقی-بیت-کوین

Banksters Paradise

Banksters Paradise جزئیات جهان را به عنوان زمین‌بازی برای بانکداران در میان فضای چاپ پول و تورم به سخره می‌گیرد و به بیت کوین به عنوان یک راه حل اشاره می‌کند.

موسیقی-بیت-کوین2

Queen Bohemian Rhapsody

در متن آهنگ Queen Bohemian Rhapsody اشاره به اصطلاحات رمزنگاری می‌شود که به معنی نگه‌داشتن دارایی‌ها بدون در نظر گرفتن نوسانات بازار استفاده می‌شود.

موسیقی-بیت-کوین3

Old Town Road (Bitcoin Version)

Old Town Road موسیقی طنزی هست که به صورت کمدی به مبارزات سرمایه‌گذاری و نگهداری دارایی در فضای رمزنگاری می‌پردازد.

موسیقی-بیت-کوین4

HODL GANG

HODL GANG رپ بیت کوین هست که در دسامبر ۲۰۱۷، منتشر شد. آهنگ مذکور در مورد جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری رمزنگاری، تاریخچه رمزنگاری و موارد دیگر صحبت می‌کند.

موسیقی-بیت-کوین5

ارسال نظر