|
کدخبر: 183186 رویا رئیسی

گسترش نیوز گزارش می دهد:

سلبریتی‌هایی که روی این توکن قمار کردند!

طرفداران دنیای رمزارزها بیش از صدها هزار دلار، برای توکن‌ها NFT می‌پردازند و سلبریتی‌های زیادی به این بازار ورود کرده‌اند.

بانک و بیمه سلبریتی‌هایی که روی این توکن قمار کردند!

فناوری بلاک چین از زمانی که آغاز به کار کرده است، ویژگی‌های جالبی را به مردم جهان ارائه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها توکن‌های غیر قابل تعویض (Non-Fungible Token) هست که به اختصار nft نام دارند. توکن‌های nft بر خلف دارایی‌های مرسوم مثل سکه و اسکناس خاص و منحصر به فرد هستند. به طور مثال ممکن شما و دوستتان هم زمان یک مدل خودرو را در یک تاریخ از کارخانه تحویل بگیرد اما خودرو شما و خودرو دوستتان قابل تعویض نیستند و هر خودرو مختص شخص مشخص هست. به صورت کلی NFT ها منحصر به فرد هستند و در قالب بلاک چین امنیت بالایی نیز دارند.

ویژگی‌های توکن‌های غیر قابل تعویض

توکن‌های nft ویژگی‌های مختلفی دارند که در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌ شویم. توکن‌ های غیر قابل تعویض کمیاب، غیر قابل تقسیم، بی نظیر، یکتا و قابل انتقال هستند.

چه کسانی جذب توکن‌های nft می‌شوند؟

چند گروه بیشتر تمایل به این توکن ها دارند. به طور مثال هنرمندانی که حق کپی و رایت برایشان مهم هست، کلکسیونرها، گیمرها و به صورت کلی افراد خاص که به دنبال دارایی منحصر به فرد هستند، جذب توکن‌های nft می‌شوند.

معرفی گران‌ترین توکن غیر قابل معاوضه

گران‌ترین توکن nft تا به این لحظه متعلق به یک اثر هنری دیجیتال هست که مایک وینکلمن (بیپل) این اثر را خلق کرده است. این اثر به قیمت به قیمت ۶۹٫۳ میلیون دلار فروخته شد.

توکن‌های nft معروف بازار ارزهای دیجیتال

سلبریتی‌ها و هنرمندان زیادی به سمت توکن‌های غیر قابل تعویض رفته‌اند و در دنیای کریپتوکارنسی نیز خود را در صدر اخبار قرار داده‌اند. در ادامه با این افراد آشنا می‌شویم.

کیتی پری و عرضه مجموعه nft

قرار بر این هست که کیتی پری اولین مجموعه NFT خود را تا پایان امسال عرضه کند. این خواننده مشهور آمریکایی در توئیتر خود مدعی شده است که امسال این مجموعه را در شبکه تتا عرضه خواهد کرد. همچنین کیتی پری بخشی از سهام تتا لبز را به خود اختصاص خواهد داد.

کیتی_پری

رپر معروف هم به دنیای nft پیوست

شاون کارتر، همان جی_زی معروف دنیای موسیقی رپ توکن غیر مثلی خود را با نام وارث تاج و تخت حراج کرد.

جی_زی

بایننس سالوادور دالی و اندی وارهول را وارد دنیای nft کرد

حراجی جنسی به واسطه صرافی بایننس در بازار توکن‌های غیرمثلی حضور پیدا کرد و از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرمثلی را در آن معامله کنند. در این حراجی آثار هنری سالوادور دالی، نقاش سورئالیست اسپانیایی و اندی وارهول، چهره نام آشنای جنبش پاپ آرت به صورت توکن nft عرضه می‌شود.

دادلی

Nft بازیکن‌های تیم ملی فوتبال آلمان

اتحادیه فوتبال آلمان قصد دارد توکن‌های nft اعضای تیم ملی فوتبال خود را ایجاد کند. این کار با همکاری بازی فوتبال بلاک چینی سوریر (Sorare) انجام خواهد شد.

آلمان

انیمیشن میلا کونیس بیلت nft دارد

میلا کونیس بازیگر هالیوودی قصد دارد، انیمیشن اینترنتی stoner cats را با بلیت‌های NFT به نمایش بگذارد.

ورود فرمول یک به عرصه توکن‌های غیر مثلی

بر اساس گزاش ها قرار است، مک لارن با همکاری تزوس توکن‌های غیرمثلی برای فرمول یک ایجاد کند.

ریک و مورتی در دنیای nft

انیمیشن ریک و مورتی طرفداران زیادی دارد و به این واسطه قرار دن هارمون خالق این انیمیشن از طریق بلاک چین این انیمیشن توزیع خواهد شد و تبلیغاتش به واسطه توکن‌های nft خواهد بود.

ریکی

اشیا تاریخی و دنیای توکن‌های غیر مثلی

در آینده نزدیک شاهد توکن‌های غیر مثلی اشیای تاریخی مثل هرم جیزه و مجسمه ابوالهول خواهیم بود. این توکن ها دنیای سه‌بعدی ایجاد می‌کنند که اشیای تاریخی را مشاهده خواهید کرد.

مصر

توکن خبرهای تاریخی را بخرید

خبرگزاری‌ها هم از این عرصه جا نمانند و قرار هست که خبرگزاری CNN لحظات تاریخی خاص مثل پیشرفت‌های تکنولوژی، کاوش‌های فضایی و انتخابات ریاست جمهوری را به صورت توکن NFT بفروشد.

تولید توکن nft از بدنامی یک شخصیت

آنتونی واینر سیاستمدار بدنام آمریکایی قصد دارد از لحظات خجالت‌آور زندگی‌اش NFT تهیه کند. او به دلیل رسوایی اخلاقی از کنگره اخراج شده بود.

آنتونی

کتابخانه ملی ایران وارد بحث nft شد

کتابخانه ملی ایران توکن غیر مثلی برای یک نسخه نفیس حافظ و خیام ایجاد کرد.

اسطوره بوکس، NFT منتشر کرد

فلوید می ودر (Floyd Mayweather)، اسطوره بوکس، توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را منتشر کرد.

بوکس

اثر هنری پیکاسو و توکن NFT

جاستین سان، بنیان‌گذار بلاک چین ترون خبر داد که اثر پابلو پیکاسو، در پلتفرم ترون، توکن سازی شده است.

توکن اسطوره فوتبال

 ادسون آرانتس دو ناسیمنتو یا همان پله معروف، اسطوره تاریخ فوتبال خبر از عرضه توکن غیر مثلی خود داد.

پله

رپر ایرانی، کاور آلبوم خود به صورت توکن فروخت

هیچکس، خواننده رپ ایرانی، کاور آلبوم «جنگل آسفالت» خود را به‌صورت یک توکن غیرمثلی (NFT)، در پلتفرم فاندیشن (foundation.app) قرار داد و جالب بدانید که قیمت این کاور ۱۹۰ اتر هست.

ثبت ازدواج در بلاک چین اتریوم

یک زوج کالیفرنیایی حلقه ازدواج خود را توکنیزه کردند و در قالب nft به کیف پول‌های یکدیگر ارسال کردند.

ازدواج

توکن رونالدو چقدر فروخته شد؟

توکن NFT کارت بازی کریستیانو رونالدو، به قیمت ۲۸۹¡۹۲۰ دلار فروخته شد.

توکن سیمپسون‌ها ۳۲۰ هزار دلار

کارت دیجیتال NTF هومر سیمپسون به قیمت بیش از ۳۲۰¡۰۰۰ دلار به فروش رفت. صاحب این اثر، آن را سال ۲۰۱۸ و به قیمت ۳۵¡۰۰۰ دلار خریده بود.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها