|
کدخبر: 312283

پتروشیمی/نفت و گاز/ایجاد شغل

پیشرفت ۲۰ درصدی پتروشیمی پاسارگاد/ امکان ایجاد ۷هزار شغل درصورت اتمام پروژه

استاندار هرمزگان اعلام کرد: طی بررسی های صورت گرفته، پتروشیمی پاسارگاد، دیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی داشته و در صورت اتمام و بهره برداری کامل، ۷هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

انرژی پیشرفت ۲۰ درصدی پتروشیمی پاسارگاد/ امکان ایجاد ۷هزار شغل درصورت اتمام پروژه

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: نخستین شرکت پتروشیمی هرمزگان در پارسیان به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی رسیده است.

امروز گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم پیگیری کردیم اخذ مجوز احداث پتروشیمی در هرمزگان بود و بر همین اساس سال ۱۴۰۱ کلنگ نخستین پتروشیمی هرمزگان بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۱.۶ تا ۱.۷ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام شده است، گفت: مجتمع پلی اولفین پاسارگاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در دست احداث است و طبق آخرین ارزیابی‌ها پیشرفتی ۲۰ درصدی دارد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: نخستین مجموعه پتروشیمیِ هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌افلین احداث خواهد شد.

دوستی، پلی‌اتیلن و پلی پروپلین را به عنوان فرآوردههای نهاییِ مجتمع پلی اولفین پاسارگاد معرفی کرد و گفت: این محصولات پلمیری در صنایع مختلفی کاربرد دارند و با بهره‌برداری از این مجتمع برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۷ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از مجتمع مذکور، سالانه ۱.۶ میلیون تن متانول تولید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها