|
کدخبر: 308719

بزرگترین کاهش هفتگی قیمت نفت

قیمت نفت با وجود افزایش در معاملات روز جمعه، به دلیل نگرانی های رو به رشد نسبت به بالا ماندن نرخ های بهره برای مدت طولانی و آسیب آن بر اقتصاد و تقاضا برای سوخت، در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در هفت ماه گذشته قرار دارد.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته به بالاترین رکورد سال ۲۰۲۳ صعود کرده بود اما از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا که روز گذشته هم ۲.۲ درصد سقوط کرده بود، حدود ۸.۸ درصد کاهش هفتگی نشان می‌دهد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: قیمت نفت پس از یک هفته پرتلاطم که طی آن، ریزش بی وقفه بازار اوراق قرضه، نگرانیها نسبت به رشد اقتصاد جهانی را برانگیخت، در حال تثبیت است.

افزایش نگرانی سرمایه گذاران اوراق قرضه نسبت به هزینه دولت و افزایش کسری بودجه در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، در این ریزش شدید، نقش داشت و قیمت اوراق خزانه آمریکا را به پایین ترین رکورد ۱۷ ساله رساند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها