|
کدخبر: 307764

عامل مهم بر کاهش قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

انرژی عامل مهم بر کاهش قیمت نفت

بهای معاملات نفت برنت با ۳۸ سنت کاهش، به ۹۲ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت روز دوشنبه با دو سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۳۵ سنت کاهش، بسته شده بود.

تینا تِنگ، تحلیلگر بازار شرکت «سی ام سی مارکتس» در این باره گفت: با افزایش بازده اوراق قرضه که تحت تاثیر موضع فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره روی داده، نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی دوباره بر روند بازار تاثیر گذاشته است.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا در روزهای اخیر، تعهد خود برای مبارزه با تورم را تکرار کرده و به ادامه تحکیم سیاست پولی به مدت طولانی‌تر از انتظارات قبلی اشاره کرده‌اند. نرخ بهره بالاتر، رشد اقتصادی را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را محدود می‌کند.

در این بین، آژانس اعتبارسنجی مودیز هشدار داد تعطیلی دولت آمریکا به اعتبار این کشور ضربه می‌زند. این هشدار یک ماه پس از آن داده شد که آژانس اعتبارسنجی فیچ، رتبه اعتبار مالی آمریکا را به دلیل بحران سقف بدهی، تنزل داد.

به گفته تحلیلگر «سی ام سی مارکتس»، مشکلات املاک چین هم بر فضای بازار تاثیر گذاشته است.

هر چند عرضه نفت با تمدید کاهش تولید اضافی عربستان سعودی و روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳، محدود مانده است اما مسکو روز دوشنبه ممنوعیت موقتی روی صادرات بنزین و دیزل که برای تثبیت بازار داخلی وضع کرده است را تسهیل کرد.

با آغاز تعطیلات هفته طلای چین از روز یکشنبه، قیمت نفت ممکن است از افزایش سفرها و تقاضای بالاتر برای سوخت در چین، حمایت شود.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد قیمت نفت از اواسط سال تحت تاثیر محدودتر شدن عرضه، حدود ۳۰ درصد رشد کرده و باعث کاهش ۰.۵ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در نیمه دوم امسال می‌شود. اما این شوک به اندازه کافی بزرگ نیست تا توسعه اقتصادی را به خطر بیاندازد.

بر اساس گزارش رویترز، بادن مور، مدیر بخش کربن و استراتژی کالای بانک ملی استرالیا اظهار کرد: این بانک قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را ۹۴ دلار در هر بشکه پیش بینی می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها