|
کدخبر: 296879 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

این تصمیم کارمندان را بیچاره کرد

دولت در تصمیمی، اقدام به تغییر ساعت کارمندان کرد تا بتواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار باشد اما این اقدام از سوی دولت آیا واقعا می تواند اثر مثبت داشته باشد؟

انرژی این تصمیم کارمندان را بیچاره کرد

مصرف برق در کشور به ویژه فصل گرم سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند به گونه‌ای که در بیشتر ادارات کولرهای گازی همزمان با شروع ساعت کاری روشن شده و تا پایان ساعت کاری ادامه دارد. همین امر سبب شده است تا در ساعات اوج مصرف هیچ کولری خاموش نشده و مصرف برق را به شدت افزایش دهد. این افزایش مصرف تا حدی بالا می‌رود که مسئولان به فکر راهکار‌هایی و البته ساده‌ترین راهکار‌ها می‌افتند. راهکارهایی که هرچند تاثیر مثبتی در کاهش مصرف برق دارد اما برای بسیاری از مردم سبب دردسرهای فراوانی می‌شود.

اداره-کاری

دولت تصمیمی را اجرایی کرده است که واکنش سبب رنج و زحمت بسیاری از کارمندان محترم شده است. به جای آنکه ساعت را جلو بکشند، شهروندان را عقب کشیده‌اند. چنین موضوعی زندگی بسیاری را با مشکل مواجه کرده است و کارمندانی که دارای فرزند محصل هستند، زندگی شان دچار اخلال شده است.

والدین کارمند دیگر وقت نمی‌کنند فرزند خود را به مدرسه برسانند و همین امر سبب شده است تا فرزندان خود را به‌دست همسایه و دوستان و آشنا سپرده تا آنها زحمت به مدرسه بردن را بکشند. با این تصمیم تعدادی فقط برای همین مدرسه رساندن ساده به دردسر افتاده‌اند.

اداره-کاری۲

این راهکار برای کسانی که از اطراف تهران به پایتخت می‌آیند و یا برعکس، مناسب نیست. چرا که اگر شخصی بخواهد به تهران بی‌آید، برای آنکه سروقت به محل کار خود برسد، باید ۴ صبح بیدار شود که بتواند سر ساعت در محل کار حاضر شود. آیا مترو در این ساعت فعالیت دارد؟ اگر فعالیت ندارد پس هزینه اضافی به زندگی متحمل خواهد شد. شخصی که بخواهد از خارج تهران و یا برعکس، به محل کار خود برود، مجبور است از تاکسی و یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کند. این اقدام دولت درست است که در کاهش مصرف برق تاثیر دارد اما هزینه هایی را به زندگی اضافه کرده است.

اداره-کاری۳

امنیت به خطر می افتد

از طرف دیگر، امنیت شهروندان به خطر خواهد افتاد. زمانی که هوا گرگ و میش است و تقریبا خیابان خلوت، احتمال سرقت و خفتگیری وجود دارد. آیا دولت برای برقراری امنیت در این ساعت تدابیری دارد یا خیر؟ برقراری امنیت در شهر جزو یکی از مهم‌ترین وظایفی است که دولت به نیروی انتظامی ابلاغ می‌کند. حال با وجود این تغییر ساعت باید دید که دولت چه تدابیری برای برقراری امنیت باتوجه به تغییر در ساعات کاری کارمندان دارد.

کرایه تاکسی بار اضافی است

طبق قانونی که برای اتحادیه تاکسیرانی و همچنین تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد، از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح، مبلغ کرایه تفاوت هایی دارد و تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. آیا دولت فکری برای این پول اضافه که از جیب مردم می‌رود فکری کرده است؟ زمانی که مقرر شد تا کارمندان ساعت ۶ صبح در محل کار حضور داشته باشند، شخص کارمند مجبور می‌شود. ساعت ۴ صبح بیدار شده و از منزل خارج شود. این ساعت صبح آیا تاکسی پیدا می‌شود؟ هزینه‌های اضافی که به مردم تحمیل شود، نتیجه راهکارهای غیر اصولی است که توسط مسئولان مطرح می‌شود و آینده آن را نمی‌بینند که از پس این نتیجه چه مشکلات دیگری در زندگی کارمندان به وجود می‌آید. واقعا دولت محترم راهکارهای دیگری نداشت که برق کم تری مصرف شود و انقدر مردم دچار دردسر نشوند؟

اداره-کاری۴

هرطور بخواهیم به این راهکار به چشم مثبت نگاه کنیم نمی‌شود. با تغییر در ساعات کاری کارمندان، راندمان کاری قطعا پایین خواهد آمد. خواب آلودگی قطعا سبب خواهد شد تا در شیوه کاری تغییر منفی ایجاد شود و همین طور برخورد با ارباب رجوع با پرخاشگری همراه شود. سایر کشورهای توسعه یافته برای کارمندان و سلامت آنها ارزش بسیاری قائل هستند و اعتقاد دارند ساعت خواب و استراحت بسیار دارای اهمیت است. همین دلیل اسبب شده است تا سایر کشورها، پیشرفت چشمگیری داشنه باشند اما در ایران به نظر می‌رسد، جان و مال کارمندان چندان دارای اهمیت نیست.

کلام آخر

از هر طرف نگاه می‌کنیم یه جای کار در این طرح مشکل دارد. از نظر هزینه‌های مالی که بر دوش کارمندان اضافه می‌شود تا مدرسه فرزندان و سلامت، همه را درگیر کرده است. این طرح شاید از نظر خود مسئولان هوشمندانه به نظر برسد، چراکه فرزندان خود را با سرویس به مدرسه می‌فرستند و دغدغه‌ای ندارند. با تاکسی به محل کار نمی‌روند که معنی پیدا نشدن تاکسی و همچنین نرخ بالا در آن ساعت صبح را درک کنند. فشار بر دوش ما کسانس است که این طرح بار اضافی را بر شانه هایمان تحمیل می‌کند.

  • رسول ارسالی در

    مگه براشون مهمه ساعت چهار و نیم صبح میری م سر کار که ساعت 6سر کار باشیم سر کار خ سته و خواب آلود همش خمیازه میکشیم

  • ناشناس ارسالی در

    این بی کفایتها توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند . با اینها هر روز بدتر از دیروز . والسلام

  • مملی ارسالی در

    مگر در این دولت کفایت و عقلانیتی حاکم اس ت که توقع دارید

  • ناشناس ارسالی در

    جدای از مشکلات ایجاد شده برای کارمندان و خانواده هاشون و مراجعه کنندگان به ادارا ت و کارکنان ناوگان حمل و نقل، از کجا معل وم هست که در مصرف برق صرفه جویی میشه ... سخنگوی صنعت برق از خود دولتی هایت و قطع ا آمار و ارقامی رو ارائه میده که این طرح دولت رو تأیید کنه نه اینکه نقضش کنه

  • دیوانه ارسالی در

    اگر عقربه ی ساعت را بکشیم کل کسانی که ساعت دارند میبایستی دست به کا شوند اما فعلا چند نفر کارمند بجای کشیدن ساعت به جلو می‌روند به عقب فکر خوبی هست چرا دست به عقربه ی ساعت بی گناه بزنیم کارکنان بیایند عقب درست شد ورفت بدون زحمت ومشکل وکارشناسی مثل تعطیلی شنبه ها وتعامل با دنیا ومخالف نمایندگان پیر وخسته وناتوان که حوصله ی خانه ماندن را ندارند ودرمیرند سر کاروکاری هم با دنیای اطرافشون ندارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها