|
کدخبر: 160988

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

انرژی قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به دنبال نگرانی‌ها در خصوص افت تقاضای انرژی در اروپا و با وجود اینکه از سرگیری فعالیت بخش پالایشگاهی امریکا پس از طوفان زمستانی ماه گذشته سبب افزایش تقاضا برای نفت شده است، نرخ نفت روز چهارشنبه برای چهارمین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا برای تحویل در ماه آوریل با ۸ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۷۲ سنت رسید.

در طی چند جلسه گذشته و به دنبال نگرانی‌ها از توقف روند واکسیناسیون در چند کشور اروپایی که می‌تواند ترمیم تقاضای انرژی را به تعویق بیاندازد نرخ نفت شاهد افت متوالی بوده است.

موسسه‌ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «در حالی که وزرای بهداشت کشورهای اروپایی تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل نگرانی از عوارض جانبی احتمالی آن متوقف کرده اند، نگرانی‌ها از اینکه تقاضا ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند بیشتر شده است.»

به گفته‌ای ان زد ریسرچ هرچند تقاضا در هند و امریکا در حال افزایش است، اما در اروپا همچنان ضعیف گزارش شده است. بر اساس گزارش فدراسیون صنعت نفت فرانسه، میزان مصرف سوخت در جاده‌های این کشور در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰.۸ درصدی داشته است.

اما در عین حال میزان ذخایر نفت خام امریکا در هفته منتهی به ۱۲ مارس با یک میلیون بشکه کاهش مواجه بوده که نشان از افزایش تقاضا برای مصرف نفت خام دارد. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۳ میلیون بشکه‌ای ذخایر را داشتند.

در عین حال میزان ذخایر بنزین امریکا کمتر از حد انتظار کاهش یافته به نحوی که بر خلاف پیش‌بینی ۳ میلیون بشکه‌ای تنها ۹۲۶ هزار بشکه افت کرده است و این به معنای شکننده بودن روند ترمیم تقاضا برای مصرف در بازار امریکاست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها