|
کدخبر: 160172

آخرین آمار تولید روزانه نفت ایران

اوپک در جدیترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ایران در اسفند ماه ۹۹ به دو میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید که ۳۵ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

انرژی آخرین آمار تولید روزانه نفت ایران

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ برابر با اسفند ماه ۱۳۹۹ به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه پیش از آن ۳۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه ژانویه برابر با بهمن ۹۹ روزانه دو میلیون و ۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۹۹) ۲ میلیون و ۲۵ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.

ایران به طور متوسط در سال۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

ایران در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۴۵ هزار، در سه ماهه دوم، روزانه یک میلیون و ۹۴۹ هزار و در سه ماهه نخست، روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

میزان تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ روزانه ۱ میلیون و ۹۹۳ هزار بشکه نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) ۲۴ میلیون و ۸۴۸ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۶۴۷ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه ژانویه را نشان می‌دهد. اوپک در ماه ژانویه روزانه ۲۵ میلیون و ۴۹۶ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه فوریه روزانه ۹۳۰ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه ژانویه ۹ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز بود.

کشورهای آنگولا، گینه و عربستان کاهش و باقی کشورها افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش برای عربستان با ۹۳۰ هزار بشکه در روز و بیشترین افزایش مربوط به نیجریه با ۱۶۱ هزار بشکه در روز بوده است.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها