|
کدخبر: 159956

قیمت نفت به مرز ۷۰ دلار رسید

به علت کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ نفت و خوش بینی در مورد بهبود تقاضا در نیمه دوم سال نرخ نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به نزدیکی ۷۰ دلار رسید.

انرژی قیمت نفت به مرز ۷۰ دلار رسید

هر بشکه نفت برنت با ۴۱ سنت کاهش ۶۹.۲۲ دلار فروخته شد و نفت خام امریکا با ۴۱ سنت کاهش ۶۵.۶۱ دلار معامله شد.

قیمت نفت پس از اینکه در روز دوشنبه در ادامه ۷ هفته متوالی افزایشی، به بالاترین رقم ۱۳ ماه گذشته رسید، در معاملات آخرین روز هفته چندان نوسان نداشت.

جیم ریتربوش، فعال بازار نفت گفت: «تقاضا برای دارایی‌های ریسک دار نظیر نفت همچنان تحت تاثیر بسته کمک مالی کرونایی کاخ سفید قرار دارد و همچنین تقریبا تحت تاثیر خوش بینی در مورد خبرهای مربوط به کروناست.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، پیش‌بینی کرده است تقاضا برای نفت این سازمان بیشتر خواهد شد. اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه هفته گذشته تصمیم گرفتند تا تقریبا میزان تولید خود را تغییر ندهند.

بر اساس آمارهای شرکت بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان، تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز امریکا برای نخستین بار از ماه نوامبر کاهش یافته است.

تحلیلگران PVM گفتند: «بهبود قوی تر از انتظار تقاضا در نیمه دوم سال نشان دهنده این است که اقتصاد جهانی و در نتیجه آن چشم‌انداز تقاضا برای نفت نزدیک است، تکان بکند.»

امریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت در جهان، هفته گذشته با توجه به اختلال ایجاد شده در تولید و پالایش در تگزاس به علت سرمای شدید هوا، شاهد کاهش چشمگیر در ذخایر بنزین خود بود.

منبع: فارس

ارسال نظر