|
کدخبر: 160140

نفت توقیف شده توسط آمریکا متعلق به ایران نیست

شرکت فجیره امارات اعلام کرد واسطه فروش محموله نفت خام توقیف شده توسط امریکا بوده و این نفت در واقع به عراق تعلق دارد.

انرژی  نفت توقیف شده توسط آمریکا متعلق به ایران نیست

شرکت نفت و گاز بین‌المللی فجیره امارات اعلام کرد محموله نفت خامی که توسط امریکا توقیف شده و ادعا می‌شود نفت ایران بوده، در واقع نفت خام عراق است که در اوج همه‌گیری کرونا بر روی دریا ذخیره شده بود.

 شرکت فجیره که متعلق به شیخ حمد بن محمد الشرقی، حاکم امیرنشین فجیره است، تاکید کرد واسطه فروش این محموله از نفت خام است و این نفت در واقع به عراق تعلق دارد.

 امریکا ادعا می‌کند ایران قصد داشته این نفت را در نقض تحریم‌ها و با استفاده از انتقال کشتی به کشتی و دستکاری مدارک صادر کند و ایران توقیف این محموله نفتی را یک دزدی دریایی نامیده است.

 شرکت فجیره اعلام کرد در ماه ژوئن دو میلیون بشکه نفت خام از یک عرضه‌کننده عراقی خریداری و در ماه بعد یک نفتکش را به عنوان منبع ذخیره‌سازی شناور در بندر فجیره در امارات برای نگهداری آن اجاره کرده است.

طبق اعلام شرکت فجیره، این محموله نفتی در ماه اکتبر به یک خریدار چینی فروخته شده و این شرکت مسئول تحویل آن به چین و اجاره نفتکش آچیلیس برای انتقال آن بوده است. دولت امریکا در ماه دسامبر این نفتکش را قبل از ترک بندر فجیره توقیف کرد.

نفتکش آچیلیس به گالف کوست امریکا منتقل و نفت خام آن در هوستون بارگیری شده است. شرکت فجیره اعلام کرده بخشی از منافع مالی این محموله نفتی متعلق به آن است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها