|
کدخبر: 154123

راهی برای فروش نفت باز نشده است

خطیب‌زاده گفت: هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت ایالات متحده به تعهدات خودش نیفتاده، ولی این به این معنا نیست که دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامی مجاری خودش برای تامین منافع و نیازهای مردم استفاده نکرده است.

انرژی راهی برای فروش نفت باز نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از زمان روی کار آمدن بایدن، گشایشی در مسیر فروش نفت ایران ایجاد شده است گفت: هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت ایالات متحده به تعهدات خودش نیفتاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز دوشنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از زمان روی کار آمدن بایدن، گشایشی در مسیر فروش نفت ایران ایجاد شده است گفت: هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت ایالات متحده به تعهدات خودش نیفتاده، ولی این به این معنا نیست که دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامی مجاری خودش برای تامین منافع و نیازهای مردم استفاده نکرده است.

سعید خطیب‌زاده افزود: ماه‌ها پیش از اینکه دولت ایالات متحده انتخاب شود صادرات مختلفی به منطقه و خارج از منطقه به ویژه در حوزه نفت داشتیم و این مسیر را ادامه میدهیم. نکته مهم این است که سیاست‌های ایالات متحده شکست خورده و این سیاست‌ها نمی‌تواند به این صورت ادامه پیدا کند.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم هرچه زودتر این تحریم‌ها را به‌صورت موثر بردارند، مسیر آینده هموارتر خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر