|
کدخبر: 143913

نصب تجهیزات جدید در پالایش نفت اصفهان

پروژه زیست محیطی تجهیز اکونامایزر (Economizer) به‌منظور استفاده بهینه از انرژی و افزایش را ندمان دیگ بخارها در مسیر گازهای داغ خروجی آنها و قبل از دودکش نصب شده است.

انرژی نصب تجهیزات جدید در پالایش نفت اصفهان

مدیرپروژه نصب تجهیز اکونومایزر افزود: درنتیجه انجام این کار بخشی از انرژی تلف‌شده حاصل از احتراق دیگ بخارها که از طریق دودکش به محیط اطراف وارد می‌شود، و از آنجایی که تجهیز اکونومایزر با آب ورودی دیگ بخار تبادل حرارت می‌کند، دمای گاز خروجی از دیگ بخار کاهش‌یافته و هم‌زمان دمای آب ورودی به دیگ بخار افزایش می‌یابد.

 عباس بهزادی گفت: با توجه به اینکه دیگ بخارهای پالایشگاه به تجهیز اکونومایزر مجهز نبود، اجرای پروژه طراحی و نصب اکونومایزر بر روی دیگ بخار شماره ۲ در دستور کار قرار گرفت. در اجرای این پروژه و نصب یک دستگاه اکونومایزر بر روی بویلر مذکور، دمای گازهای داغ خروجی بویلر از °C۳۴۰ به°C۱۷۰ کاهش یافته و دمای آب ورودی بولر نیز از°C۱۲۰ به °C۱۹۰ افزایش یافته است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بازده کلی دیگ بخار حدود ۷ درصد افزایش یافته است و موجب صرفه جویی سالانه حداقل حدود ۴۸۰۰ تن سوخت شده است.

با اجرای این پروژه، سالانه از انتشار حداقل حدود ۱۲۰۰۰ تن گاز گلخانه‌ای دی اکسیدکربن به اتمسفر جلوگیری می‌شود.

  • م ارسالی در

    این حرفا سی فاطی تنبون نمیشه....ابروی بو رس و خودش را شپنا برده...و شبندر و سایر را هم گیرانداخته...سهامدارا باید ازش بیر ون بیایند بذارند برای خود دولت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها