|
کدخبر: 142554

ارتقای شاخص‌های HSEE در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس از رشد ۱۲۱ درصدی شاخص‌های HSEE در این منطقه عظیم اقتصادی و دستیابی به سطح خوب و مورد تایید ایمیدرو خبر داد.

صنعت و معدن ارتقای شاخص‌های HSEE در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

اردشیر سالاری ضمن اشاره به برنامه ممیزی عملکرد HSEE شرکت‌های تابعه سازمان ایمیدرو، بیان کرد: این ممیزی از سال ۹۵ با حضور کارشناسان ایمیدرو در شرکت‌های تابعه سازمان به صورت سالانه انجام می‌شود. وی ادامه داد: در ابتدای امسال نیز به رغم شیوع ویروس کرونا برنامه ممیزی متوقف نشد و با زحمات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت HSEE ایمیدرو این ممیزی صورت پذیرفت.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در تشریح مواردی تایید شده ممیزی در این منطقه عظیم اقتصادی، بیان کرد: در این ممیزی، شاخص‌هایی نظیر زیرساخت‌های HSEE، کنترل ایمنی عملیات، کمیته‌های HSEE، مدیریت سبز، پسماند، آب و فاضلاب، فضای سبز، عملکرد پیمانکاران، میزان ریسک، آموزش، مشارکت کارکنان، معاینات طب کار، پایش آلاینده‌های محیط، کار و محیط‌زیست، سیستم واکنش در شرایط اضطراری و... ارزیابی شد.

وی ضمن اشاره به این که سطح امتیاز واحدها در ممیزی به پنج گروه شامل خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب و عالی طبقه‌بندی‌شده است، گفت: منطقه ویژه در سال گذشته توانست با تلاش همه‌ی کارکنان از سطح ضعیف با رشد ۱۲۱ درصدی به سطح خوب و مورد تایید مدیریت HSEE سازمان برساند که این موضوع حاکی از انجام اقدامات زیرساختی و افزایش نظارت‌ها در این حوزه است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر