|
کدخبر: 292597

وضعیت سهامداران در معاملات بورس

معاملات دیروز همانند روزهای قبل با مازاد تقاضا بسته شد که بر انتظارات صعودی می‌افزاید.

اقتصاد وضعیت سهامداران در معاملات بورس

برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه ۶ اردیبهشت- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  ۴۲ هزار و ۲۳۷ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۲ هزار و ۹۹۵ واحد بالا آمد و در رقم ۷۸۱ هزار و ۴۸۳ واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس ۴۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز افزایش ۳ هزار و ۳۰۸ واحدی داشت و به سطح ۱۴۰ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۴۳۴ نماد رشد قیمت و ۲۱۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی)، شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) و شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای پتایر (شرکت ایران تایر)، سیمرغ (شرکت سیمرغ) و ولملت (شرکت واسپاری ملت) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، شرکت توکا رنگ  فولاد  سپاهان (شتوکا) و شرکت دارویی ره‌آورد تأمین (درهآور) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۹۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۶ درصدی به ۵۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۲ روز اخیر شاخص روند صعودی  داشته و دیروز نیز توانست بیشترین رشد در ۶ روز اخیر را ثبت کند.

دیروز نمادهای  کگل، فملی، فارس، فولاد، میدکو، کچاد و شستا بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. شاخص هم وزن نیز ۱۲ هزار و ۹۵۳ واحد رشد کرد.

در کنار رشد شاخص‌ها، دیروز ارزش معاملات خرد نیز افزایش پیدا کرد و به بالاترین رقم در یک سال اخیر رسید.  ارزش معاملات  خرد سهام با افزایش ۳۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۹ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید.  

اما برای هشتمین روز متوالی ورود  پول حقیقی  تداوم داشت و میزان آن نسبت به روز قبل رشد ۷۲ درصدی داشت. دیروز نمادهای شاراک، امین، فباهنر، اپال و وبانک بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

علاوه بر این معاملات دیروز همانند روزهای قبل با مازاد تقاضا بسته شد که بر انتظارات صعودی می‌افزاید. دیروز معامله‌گران استقبال خوبی از نمادهای بزرگ شیمیایی داشتند و دو نماد شاراک و  امین  بیشترین ارزش معاملات بازار و بیشترین ورد پول حقیقی را ثبت کردند.

روز سه‌شنبه سازمان بورس نیز در ابلاغیه‌ای سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در  اوراق بهادار  با درآمد ثابت در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز از حداکثر ۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۳۰ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر به حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۱۵ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر تغییر داد.  

بنابراین با توجه به روندهای درونی و بیرونی بازار به نظر می‌رسد امروز نیز در بازار نیروهای صعودی دست بالاتر را داشته باشند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها