|
کدخبر: 324995

قیمت بیت کوین / بازار رمز ارز / ارز دیجیتال

تفاوت هاوینگ ۲۰۲۴ با دوره های قبل / روند قیمت صعودی است یا نزولی ؟

چهارمین هاوینگ بیت‌کوین در روزهای گذشته اتفاق افتاد و با رویدادهای منحصر به فردی همراه بود که در گذشته شاهد آنها نبودیم. به عنوان مثال، برای اولین بار، سرمایه‌گذاری‌های سازمانی نقش مهمی در این رویداد ایفا کردند.

اقتصاد تفاوت هاوینگ ۲۰۲۴ با دوره های قبل / روند قیمت صعودی است یا نزولی ؟

تمامی هاوینگ‌های بیت‌کوین شباهت کلیدی در افزایش قیمت این ارز دیجیتال پس از رویداد داشته‌اند، هرچند زمان این افزایش ممکن است کمی متغیر باشد. هنوز مشخص نیست که روند قیمتی بیت‌کوین بعد از چهارمین هاوینگ نیز مشابه گذشته خواهد بود یا خیر، اما برخی از جنبه‌های هاوینگ ۲۰۲۴ کاملا متفاوت از گذشته است.

افزایش تعداد کاربران ارزهای دیجیتال از هاوینگ ۲۰۲۰ تا کنون

یکی از تفاوت‌های کلیدی هاوینگ ۲۰۲۴، افزایش قابل‌توجه تعداد کاربران ارزهای دیجیتال از زمان هاوینگ ۲۰۲۰ است. بر اساس داده‌های مرکز تامین مالی کمبریج (CCAF)، تعداد دارندگان ارز دیجیتال در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰ میلیون نفر بود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۵۸۰ میلیون نفر رسید. با توجه به این آمار، تعداد کل کاربران ارزهای دیجیتال در سطح جهان از هاوینگ ۲۰۲۰، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه تقاضا برای ارزهای دیجیتال است.

نمودار-بیت-کوین

رالی صعودی قبل از هاوینگ ۲۰۲۴

نکته جالب توجه دیگر در مورد هاوینگ ۲۰۲۴، رشد استثنایی قیمت بیت کوین قبل از این رویداد است. در چرخه‌های قبلی، قیمت بیت کوین اغلب بعد از هاوینگ و نه قبل از آن، افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده بود. اما در این دوره، بیت کوین درست قبل از هاوینگ و در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۴، به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳,۶۰۰ دلار رسید.

نمودار-هاوینگ

به نظر می‌رسد افزایش قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ، تاثیر مثبتی بر صنعت استخراج گذاشته است؛ زیرا استخراج‌کنندگان کنترل بیشتری بر هزینه‌هایشان پیدا کرده‌اند. در همین راستا، گزارش شده که مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین نیز تا ژانویه ۲۰۲۴، حدود ۵۴ درصد از مصرف انرژی در بخش ماینینگ را تشکیل داده‌ است.

راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین

تفاوت منحصر به فرد دیگر هاوینگ ۲۰۲۴، راه‌اندازی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده است. این رویداد برای اولین بار، امکان دسترسی سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین را فراهم نمود. صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز به کار کردند و از همان ابتدا با موفقیت چشمگیری روبرو شدند. طبق گزارش‌ها، صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در حال حاضر در مجموع بیش از ۸۳۷۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۵۳.۶۱ میلیارد دلار را در اختیار دارند.

اسپات-بیت-کوین

افزایش امنیت و تمرکززدایی در شبکه بیت کوین

بیت کوین از نظر تمرکززدایی جغرافیایی و امنیت شبکه نیز بهبود قابل توجهی داشته است. از سال ۲۰۲۰ که حدود ۸۰ درصد بیت کوین‌های جدید در چین استخراج می‌شد، این شبکه توزیع‌پذیری بهتری داشته است. طبق گفته جران ملورد، بنیانگذار Hashlab Mining، تا فوریه ۲۰۲۴، ایالات متحده با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از کل هش ریت استخراج، بزرگ‌ترین کشور استخراج کننده بیت کوین بوده است. چین و روسیه نیز به ترتیب، ۱۵ و ۱۲ درصد از کل هش ریت را به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار-نقطه-ای

منبع: ارز اکس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها