|
کدخبر: 324151

قیمت طلا/ قیمت سکه/ بازار طلا

وضعیت بحرانی در بازار طلا و سکه / خرید و فروش متوقف شد!

وضعیت فعلی بازار طلا با توجه به اظهارات فعالان، نشان می‌دهد که معاملات کلان در این بازار متوقف شده یا به شدت کاهش یافته است.

اقتصاد وضعیت بحرانی در بازار طلا و سکه / خرید و فروش متوقف شد!

بازار طلا و سکه با شروع کار، شاهد حرکت نزولی قیمت‌ها در دو سه روز گذشته بوده است. این حرکت نزولی می‌تواند نشاندهنده افت قیمت طلا و سکه در این دوره زمانی باشد. با توجه به این وضعیت، فعالان بازار ممکن است با احتیاط بیشتری عمل کنند و تحرکات کمتری در بازار طلا و سکه داشته باشند.

کاهش قیمت دلار و در عین حال، آرامش سیاسی و ثبات نسبی اونس جهانی طلا، اثر نزولی روی بازار طلا و سکه گذاشت.

به این ترتیب، بازار طلا و سکه در روز دوشنبه و بیستمین روز از سال جدید در فاز نزولی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه بیش از ۴ میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است و طلا نیز به زیر کانال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ورود کرده است.

بر این اساس، هر قطعه سکه امامی در بازار تهران ۴۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان به فروش می‌رود.

در این میان، حباب سکه هم که در روزهای گذشته به ۱۱ میلیون تومان رسیده بود، حال به ۶ میلیون و ۶۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

فعالان بازار محتاط شدند

در همین رابطه، محمد کشتی آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفته است: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

به گفته او، در حال حاضر حباب سکه که تا ۱۱ میلیون تومان بالا رفته بود، به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ بخش اصلی کاهش قیمت سکه مربوط به تخلیه حباب سکه است که احتمالا در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در دو روز گذشته، تصریح کرده است: سکه که تا ۴۶ میلیون تومان هم بالا رفته بود به کانال ۴۱ میلیون تومان رسیده است؛ نیم‌سکه نیز ۳ میلیون تومان، ربع سکه ۲.۸ میلیون تومان و سکه گرمی ۱.۷ میلیون تومان کاهش است.

کشتی‌آرای یادآور شده؛ باتوجه به کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه از التهاب و هیجان خرید نیز به شدت کاسته شده است، قیمت طلا هم اندکی حباب داشت که ناشی از افزایش خریدهای هیجانی بود ولی حباب طلا هم تخلیه شده است.

او به تسنیم تاکید کرده است: معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است. این درحالی است که ابتدای هفته خیلی تب خرید بالا بود ولی الان کاهش یافته است.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها