|
کدخبر: 324030 سارا سمیع شمس

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بازار طلا و سکه؛

توصیه جدی به خریداران طلا / ریسک این نوع خرید به شدت بالا است!

محمدولی گفت: خرید و فروش در بازار طلا وجود دارد؛ اما به تعبیر فعالان در صنعت طلا، این نوع خرید فروش کاذب به حساب می آید. خریداران بیشتر تمایل دارند طلای آب شده یا دست دوم دارند.

اقتصاد توصیه جدی به خریداران طلا / ریسک این نوع خرید به شدت بالا است!

 قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر دچار جهش های صعودی نسبتا سنگینی شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار از قیمت حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر گرم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و قیمت تمام سکه نیز به کانال ۴۵ میلیون وارد شد. گرانی عجیب و غریب در هفته های اخیر تحت تأثیر دو عامل مهم، یعنی انس جهانی طلا و همچنین جهش قیمت دلار رخ داد؛ اما این نوسانات در برخی مواقع نزولی نیز پیش رفت.

در معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۵۱۸  هزار تومان معامله می‌شود.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز در گفتگو با آیت محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر به بررسی عوامل موثر بر بازار طلا پرداخته ایم که در ادامه گزارش می خوانیم.

آیت-محمدولی

صعود سنگین در قیمت طلا و سکه

آیت محمدولی، کارشناس بازار طلا، در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: طلا التهاب شدیدی در بحث داد و ستدها و قیمت ها دارد. سکه هم از این وضعیت مستثنی نیست و در همین وضعیت به سر می برد. جهش شدید قیمت ها در بازار به کاهش داد و ستد در بازار منجر می شود و در برخی موارد حتی شاهد ریزش قیمت مخصوصاً دربارۀ قیمت سکه می شویم. در ابتدای هفتۀ جاری، حباب تمام سکه با ریزش بیش از یک میلیون تومان روبه رو شد؛ اما این وضعیت پایدار نیست و در ساعاتی باز شاهد صعود قیمت سکه بودیم.

وی افزود: بازار طلا چون همیشه تحت تاثیر نوسانات قیمت انس جهانی و همچنین تغییرات در نرخ ارز و بازار ارز است و در این دو پارامتر هم شدیدا تغییرات رو به بالا را شاهد هستیم و بنابراین جهش قیمت ها در بازار طلا و سکه دور از ذهن نخواهد بود. این روزها نمی توان پیش بینی داد و ستد خوبی را در بازار انتظار داشت و جهش قیمت، ریسک معاملات را افزایش داده و در پی آن، از میزان معاملات کاسته است. امیدواریم که مسئولان اقتصادی بتوانند اوضاع را کنترل کنند و بازار را به آرامش برگردانند و در ادامه، تولیدکنندگان مصنوعات طلا هم قادر باشند دوباره فعالیت عادی خود را دنبال کنند.

طلا-مصنوعات

وضعیت معاملات در بازار طلا و سکه

کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: خرید و فروش در بازار وجود دارد؛ اما به تعبیر ما فعالان صنعت طلا، این نوع خرید فروش کاذب به حساب می آید. به این معنی که خریداران یا به دنبال خرید طلای آب شده هستند یا به دنبال خرید طلاهای دست دوم یا مستعمل هستند و تنها دلیل این اتفاق هم هدف خریداران برای حفظ نقدینگی و سرمایه خود است. بنابراین معاملات در محدوده مصنوعات طلا وجود ندارد و در پی آن چرخ صنعت تولید طلا کند شده است. از طرفی خرید طلای آب شده برای کسانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، گنگ است و با ریسک‌هایی مواجه است.

نقش تحولات سیاسی بر نوسان قیمت در بازار طلا

محمدولی در ادامه تاکید کرد: روابط بین کشورها، سیاست سیاست گذاران و اتفاقات اخیر در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، همگی بر نوسانات قیمتی در انس جهانی طلا و همچنین بر تغییرات قیمتی در اغلب بازارها اثر گذار است. معمولا در این مواقع مردم در اثر تاثیرات روانی از شرایط سیاسی منطقه، به دنبال حفظ سرمایه های شخصی خودشان می روند.

پیش بینی درباره وضعیت بازار طلا و سکه

کارشناس بازار طلا و سکه در پایان به خبرنگار گسترش نیوز گفت: با توجه به شرایطی که در آن هستیم، نمی توان به صورت دقیق پیش بینی خاصی از قیمت ها داشت؛ اما دست کم با توجه به شرایط بازار در هفته های آغازین سال جدید، وضعیت معاملات طلا دچار التهاب و آرامش ندیده است. به مردم توصیه می‌کنیم که اگر پول مازادی دارند، چون همیشه در صنعت طلا سرمایه گذاری می کنند و از این طریق به تزریق رونق در صنعت طلا منجر می شوند.

  • ناشناس ارسالی در



    درامد یک خانواده ،یعنی
    بخشی برای خوردو و خوراک
    بخشی برای قسط خودرو
    بخشی برای قسط منزل
    بخشی برای قسط لوازم خاتگی
    بخشی برای آب برق گاز تلفن موبایل
    بخشی برای هزینهای پوشاک
    بخشی برای گردش آبرومند ،،اقامت در هتل یا اقامت گاه ،یا خانه های دربستی ،، داخل کشور در سال حداقل دوبار ،،،،وگرنه مسافرت با چاد مسافرتی در شهر غریب میشه سی میلیون ،آمار سفر مردم داد
    بخشی براط هزینهای جانبی فرزندان
    بخشی برای اموزش
    بخشی برای بهداشت ،درمان ،دندانپزشکی

    ایا ده تومن یک نو معلم و نو پرستار و نو کارگر ،،حقوق این پوشش ها را میدهد

    کف حقوق حداقل باید نصف خط فقر باشد
    و سقف حقوق هم چهار برابر بیشتر نباید باشد عدالت نهج البلاغه را یک صدم رعایت بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها