|
کدخبر: 323873

قیمت طلا/ قیمت سکه/ بازار طلا

بازار طلا بحرانی شد / توصیه جدی برای خریداران سکه و طلا

رییس اتحادیه طلا اعلام کرد که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به شدت افزایش یافته است و افزود: افزایش قیمت‌ها غیرمنتظره بوده و به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا زمان استقرار ثبات قیمت‌ها، هیچگونه معامله‌ای انجام ندهید.

اقتصاد بازار طلا بحرانی شد / توصیه جدی برای خریداران سکه و طلا

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، نادر بذرافشان، درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهاراتی داشت و اعلام کرد: "یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، نوسانات قیمت انس طلا در بازار جهانی بود که از ابتدای سال جاری تقریباً ۱۶۰ دلار افزایش یافته است که غیرمنتظره بوده است. بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی نیز به دلیل افزایش بیش از حد قیمت ارز و همچنین انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی و بحران خاورمیانه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه از روز بازگشایی بازار روند افزایشی قیمت‌ها را داشتیم که دور از انتظار بود، افزود: در سال جاری هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که باعث شد بازارهای داخلی ملتهب شوند؛ سکه از مرز ۴۵ میلیون تومان گذشته که از ابتدای شروع سال کاری ۶ میلیون تومان گران شده است.

بذرافشان در مورد وضعیت تقاضا ادامه داد: تقاضا چندان افزایشی نیافته و شرایط عادی است. مبادله‌ای انجام نمی‌شود و مردم منتظر هستند که ببینند شرایط بازار به چه سمتی می‌رود.

حباب سکه ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان شد

وی اضافه کرد: متأسفانه امسال حباب سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشته و به ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین می‌توان گفت قیمت‌ها در بازار کاذب و غیراصولی است.

بدرافشان ضمن توصیه به مردم برای عدم ورود به بازارهای ملتهب گفت: توصیه ما این است که مردم سعی کنند در بازارهایی که التهاب دارد، ورود نکرده و صبر کنند بازار به ثبات برسد و بعد از اینکه قیمت‌ها به ثبات رسید اقدام به خرید و فروش سکه و طلا کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نسبت به کنترل بازار ارز و عرضه سکه و شمش طلا اقدام کند می‌تواند نقش محوری در ثبات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    سکه ۲۹ تومنی طی دوماه شد ۴۵ تبارک الله آقای رییسی مرحبا به پشت کارتون پچو وعده های پوچتون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها