|
کدخبر: 324031

شهرداری تهران

مشکل جای پارک در تهران / تابلوی پارک مساوی با پنچری چقدر جریمه دارد؟

شهرداری تهران قصد دارد که ۳۰ پارکینگ عمومی احداث کند.

اقتصاد مشکل جای پارک در تهران / تابلوی پارک مساوی با پنچری چقدر جریمه دارد؟

پیدا کردن جای پارک، همیشه یکی از مشکلات اصلی شهر تهران بوده و در ساعت شلوغی، امکان ندارد که بتوانید اطراف خیابان های تهران جا پیدا کنید.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از انجام مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی ۳۰ قطعه زمین جهت ساخت پارکینگ عمومی خبر داد.

شهریار افندیزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ عمومی در شهر تهران و تاکید شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری در خصوص ساخت پارکینگ عمومی و معرفی زمین‌های مستعد احداث پارکینگ عمومی و محله‌ای توسط مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران، اظهارداشت: انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی زمین‌های موردنظر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

افندیزاده ضمن تشریح جزئیات نحوه عارضه سنجی ترافیکی در زمین‌های معرفی‌شده از سوی مناطق مختلف شهر تهران اظهار داشت: این مطالعات با برداشت اطلاعات وضع موجود، محدوده موردمطالعه، شامل احجام تردد، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت پارکینگ موردنیاز در این محدوده مشخص می‌شود. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: نحوه دسترسی بهینه برای ورود، خروج وسایل نقلیه به پارکینگ مشخص شده و طول صف احتمالی وسایل نقلیه در ورودی پارکینگ برآورد می‌شود که در این راستا، تاکنون موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین مورد مطالعه عارضه سنجی ترافیکی قرار گرفته و بیش از ۳۰ قطعه زمین برای احداث پارکینگ مورد تأیید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نظارت عالیه بر پارکینگ‌های شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است، گفت: به همین منظور بازدید، پایش و ارزیابی پارکینگ‌های مذکور در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از اول تیرماه سال ۱۴۰۲، تاکنون این بازدیدها و ارزیابی‌ها آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اعلام اینکه در این ارزیابی، نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان، رعایت تعرفه مصوب و کیفیت تجهیزات و امکانات پارکینگ‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد، افزود: با همکاری مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، نواقص و تخلف‌های احتمالی بررسی و اصلاح می‌شود.

افندیزاده هدف اصلی از پایش پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران را بهبود کیفیت خدمت‌رسانی و افزایش رضایت شهروندان و مراجعه‌کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: در این بازدیدها، تعداد و نوع پیام‌های مردمی سامانه ۱۳۷ با موضوع پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران و نحوه رسیدگی و پاسخگویی شهرداری به مردم نیز مورد بررسی قرار خواخد گرفت.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نظارت عالیه بر پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار دارد.

آیا نصب تابلوی «پارک = پنچری» جرم است؟

طبق قانون، افراد در خارج از حدود ملکی خود اختیاراتی ندارند و از این رو نصب تابلو پارک ممنوع و پارک مساوی است با پنچری به غیر از روی درب پارکینگ، جرم است و قانون برای آن مجازات حبس در نظر گرفته است.

یکی از مشکلاتی که مردم در بیشتر شهرها با آن روبرو هستند، پیدا نکردن جای پارک مناسب در خیابان‌های شهر است. شهروندان به علت نبودن پارکینگ‌های عمومی کافی در مراکز شهر، مجبورند خودروهای خود را در کوچه‌های هم‎جوار خیابان‌های شهر پارک کنند که در بعضی از مواقع باعث ایجاد مشکل برای ساکنان منازل واقع در این محله‌ها می شود

طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی که بن‌بست یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد. هم‌چنین، مطابق ماده ۹۶ قانون شهرداری، اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و بطور کلی معابر، مورد استفاده عموم است و ملک عمومی محسوب می‌‎شود.طبق اصل ۱۹ قانون اساسی ایران نیز، همه مردم از حقوق مساوی برخوردار هستند.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها