|
کدخبر: 323108

قیمت اشتراک پولی / شرکت متا

کاهش قیمت اشتراک پولی این دو پلتفرم / متا به دنبال چیست؟

شرکت متا پلتفرم به منظور رفع نگرانی‌های رگولاتورهای ضد انحصارطلبی و مدافعان حریم خصوصی، اعلام کرد که هزینه اشتراک ماهانه فیس بوک و اینستاگرام را از ۹.۹۹ یورو به ۵.۹۹ یورو کاهش خواهد داد.

اقتصاد کاهش قیمت اشتراک پولی این دو پلتفرم / متا به دنبال چیست؟

این اقدام به دنبال انتقادات رو به افزایش از سوی فعالان حریم خصوصی و گروه‌های مصرف‌کننده درباره سرویس اشتراک بدون تبلیغات متا است که در نوامبر در اروپا راه‌اندازی شد. منتقدان اعتقاد دارند که این سرویس کاربران را مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای حفظ حریم خصوصی خود می‌کند.

راه اندازی سرویس پولی توسط شرکت متا، با هدف رعایت قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا بوده که توانایی این شرکت برای شخصی سازی تبلیغات برای کاربران بدون رضایت آن‌ها را محدود می‌کند و به منبع درآمد اصلی اش آسیب می‌زند.

این شرکت اعلام کرده که مدل پولی، به دنبال متعادل کردن خواسته‌های متناقض بین قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا و مقررات جدید قانون بازار‌های دیجیتال است.

یک مدیر ارشد شرکت متا، با اعلام نصف شدن قیمت اشتراک این سرویسها، اعلام کرد این پایین‌ترین قیمت معقولی است که هر فردی باید برای سرویس‌هایی با این کیفیت، بپردازد. عدم قطعیت نظارتی در حال حاضر وجود دارد و باید به سرعت برطرف شود.

متا در اوایل سال جاری پیشنهاد کاهش قیمت اشتراک را به تنظیم‌کننده‌های مقررات اروپایی ارائه کرد و اکنون مشغول مذاکره با مقامات حفاظت از داده‌ها، به ویژه رگولاتور ایرلند در خصوص این موضوع است. کاربرانی که رضایت می‌دهند برای اهداف تبلیغاتی، ردیابی شوند، یک سرویس رایگان دریافت می‌کنند که از درآمد‌های تبلیغاتی تامین می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌هایی که قانون بازار‌های دیجیتال را زیر پا بگذارند، در معرض جریمه‌ای بالغ بر ۱۰ درصد گردش مالی سالانه هستند.

مارک-زاکربرگ12

 پای مارک زاکربرگ به فروش مواد مخدر باز شد

دادستان های ایالت ویرجینیا مشغول تحقیق درباره نقش شرکت متاپلتفرمز متعلق به مارک زاکربرگ در تسهیل فروش موادمخدر هستند.

آنها سال۲۰۲۳ میلادی به عنوان بخشی از تحقیق جنایی احضاریه هایی ارسال کردند و سوالاتی پرسیدند و همینطور خواستار سوابق مربوط به مواد مخدر یا فروش غیرقانونی آن در پلتفرم های متا شدند.

به نقل از مهر، سازمان غذا و دارو آمریکا نیز به این تحقیقات کمک می کند. البته این سازمان به نقل از سخنگوی متا نوشت: فروش غیرقانونی مواد مخدر برخلاف سیاست های ما است و ما همچنان مشغول فعالیت هستیم تا این محتوا را از سرویس هایمان حذف کنیم. متا به طور فعال با نیروهای مجری قانون همکاری می کند تا با فروش و توزیع مواد مخدر مقابله کند.

متا، سازمان غذا و دارو آمریکا و دفتر دادستان کل ایالت ویرجینیا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. نیک کلگ رییس امور جهانی متا در پلتفرم ایکس اعلام کرد متا با وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و اسنپ چت همکاری می کند تا فروش داروهای مخدر در فضای آنلاین را از بین ببرد و درباره ریسک های مرتبط با آن به کاربران آموزش دهد.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها