|
کدخبر: 323058

آیپد اپل / قیمت آیپد / قیمت تبلت

معرفی آیپدهای جدید اپل در این تاریخ + عکس

منتظریم که اپل در تاریخ ۲۶ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۳) آیپدهای ایر و پرو OLED جدید خود را معرفی کند.

اقتصاد معرفی آیپدهای جدید اپل در این تاریخ + عکس

در چند هفته آینده، انتظار می‌رود اپل مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو با صفحه نمایش OLED را معرفی کند. بر اساس شایعات جدید، این رونمایی ممکن است در تاریخ ۲۶ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۳) صورت گیرد. احتمالاً اپل از طریق یک بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت خود این محصولات جدید را معرفی خواهد کرد.

به ادعای سایت چینی IT Home، اپل در تاریخ ۲۶ مارس آیپدهای جدید خود را معرفی خواهد کرد. این رسانه براساس زمان‌بندی عرضه قاب‌های محافظ شخص ثالث برای آیپدهای جدید در سایت آمازون این تاریخ را مشخص کرده است. پیش‌ازاین نیز «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، گفته بود که مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر در اواخر ماه مارس یا در ماه آوریل (فروردین ماه) عرضه می‌شوند؛ البته او عرضه آیپدهای جدید در ماه آوریل را محتمل‌تر می‌داند.

نرخ-آپید

عرضه آیپدهای جدید در فروردین‌ماه

مارک گرمن می‌گوید که نسخه جدید iPadOS ۱۷.۴ که برای مدل‌های آتی آیپدها طراحی شده است تا پایان ماه مارس یا حتی در آوریل کامل نخواهد شد. درواقع زمانی که کار روی این سیستم عامل تمام شود، اپل آن را به کارخانه‌ها می‌فرستد تا روی سخت‌افزار جدید نصب شود. این فرایند می‌تواند چند هفته طول بکشد و بنابراین احتمال عرضه تبلت‌ها در ماه آوریل بیشتر خواهد بود.

انتظار می‌رود دو مدل آیپد پرو جدید دارای تراشه M۳، نمایشگرهای OLED، دوربین سلفی در قسمت افقی و احتمالاً با قابلیت شارژ بی‌سیم MagSafe باشند. از سویی، دو مدل جدید آیپد ایر ظاهراً به تراشه M۲ و دوربین سلفی در قسمت افقی مجهز خواهند بود. همچنین اپل احتمالاً از اولین آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی در این سری رونمایی خواهد کرد.

در کنار آیپدهای جدید، احتمال دارد اپل از گجت‌های جدیدی نیز رونمایی کند. مجیک کیبورد جدید برای آیپد پرو با ترک پد بزرگ‌تر و یک قلم جدید احتمالاً از گجت‌های جدید اپل خواهند بود.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که اپل درحال مذاکره برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی جمینای گوگل در آیفون است. به‌نظر می‌رسد این مذاکره برای این است که اپل از مدل‌های جمینای برای تقویت برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS ۱۸ استفاده کند. به‌ گفته این منابع آگاه، اپل اخیراً با OpenAI نیز گفت‌وگو کرده و استفاده از مدل هوش مصنوعی آن را درنظر داشته است.

مدل‌های هوش مصنوعی جمینای گوگل در آیفون

درزمینه هوش مصنوعی، فشار زیادی بر اپل وجود دارد تا بتواند فاصله خود را با رقبایی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل کم کند. در ماه گذشته میلادی، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در انتهای سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد.

همچنین لیست استخدام‌های این شرکت در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که اپل درحال کار روی چندین ابزار داخلی هوش مصنوعی بوده است. بااین‌حال، مذاکره‌های احتمالی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که تلاش‌های اپل برای توسعه هوش مصنوعی داخلی پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است.

البته اپل ممکن است چند قابلیت‌ هوش مصنوعی داخلی خود را در آپدیت‌های آتی سیستم‌عامل iOS ۱۸ اضافه کند. اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت همچنان به مشارکت با یک شرکت دیگر مانند گوگل یا OpenAI نیاز دارد تا بتواند در فضای شدیداً رقابتی هوش مصنوعی حضور پررنگی داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها