|
کدخبر: 322835

حقوق بازنشستگان | پاداش بازنشستگان | حقوق معلمان

بازنشستگان بخوانند / پاداش ها کی پرداخت می شود؟

فرهادی در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حق‌الزحمه حق تدریسی‌ها افزود: قرار بر این بود معلم‌هایی که اضافه تدریس یا حق التدریس دارند هر دو ماه یکبار اضافه تدریس آنها واریز شود؛ ناظر به یک سری مشکلات که اصلیت آن تامین اعتبار بود، این پرداخت به تاخیر افتاد.

اقتصاد بازنشستگان بخوانند / پاداش ها کی پرداخت می شود؟

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ به حساب آنها واریز شده است گفت: اعتبار ۳۰ درصد باقی مانده نیز تامین شده و سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص داده و اکنون در خزانه‌داری کل است که مقرر شده بعد از حقوق بهمن و قبل از واریز حقوق اسفند پرداخت شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، برخی بازنشستگان دولتی به ویژه معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت بیش از یک سال در نوبت قرار داشتند و نسبت به این مساله گلایه می‌کردند.

فرهادی در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حق‌الزحمه حق تدریسی‌ها افزود: قرار بر این بود معلم‌هایی که اضافه تدریس یا حق التدریس دارند هر دو ماه یکبار اضافه تدریس آنها واریز شود؛ ناظر به یک سری مشکلات که اصلیت آن تامین اعتبار بود، این پرداخت به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: قبل از پایان سال نیز دو تا سه ماه حق التدریس معلمان واریز و تمام آن بعد از پایان سال تحصیلی یعنی خرداد ماه واریز می‌شود.

فرهادی تاکید کرد: هنوز معتقدیم که اگر حق‌التدریس را به موقع پرداخت کنیم، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته برای تامین کسری نیرو بالا می‌رود.

فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آخرین ماه پاییز امسال بابت تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ عذرخواهی و در عین حال که دلیل این قصور را تامین منابع  بیان کرده بود، از رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه  نسبت به فرهنگیان صحبت و گفته بود: «۳۰ درصد پاداش‌ها  پرداخت و امید داریم بقیه پاداش‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.»

حال آنکه ماه گذشته نیز داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه خود در  فضای مجازی نوشته بود: تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده از مجموع ۳۳ هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر تا پایان سال ۱۴۰۱، انجام شد و تا چند روز آینده به حساب ایشان واریز خواهد شد.

تصمیم مهم درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، تصویب کرد.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین صادق آملی لاریجانی تشکیل شد و بند الحاقی (۱) تبصره (۱۵) را بررسی کرد و به تکلیف دولت نسبت به تادیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی برای متناسب سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، به مبلغ ۱۳۰ همت رای موافق داد.

این مبلغ به صورت نقدی یا از طریق روش‌های تهاتر، با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی، به صورت واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی سودده و همچنین تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه و نیز از طریق واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه) منتشر شده توسط دولت، اعطای ضمانت‌نامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، با درصد پیشرفت بالا و سایر موارد قابل‌واگذاری، تامین خواهد شد.

همچنین براساس این بند سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها