|
کدخبر: 321888

حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان / رتبه بندی معلمان

پیشنهاد جالب آقای وزیر / گرفتن دیپلم در ۱۵ سالگی!

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز یک حرف به همه همکارانم دارم، اگر دانش‌آموزان به شما گوش نمی‌کنند دلیلش این است که چیزی که شما می گویید را جای دیگر جذاب تر دریافت می‌کنند.

اقتصاد پیشنهاد جالب آقای وزیر / گرفتن دیپلم در ۱۵ سالگی!

تربیت دانش‌آموزان توسط معلمان یکی از مسئولیت‌های حیاتی آن‌ها است. علاوه بر آموزش دانش و مهارت‌های آکادمیک، معلمان مسئولیت دارند به دانش‌آموزان ارزش‌ها، اخلاقیات، و رفتارهای صحیح را نیز آموزش دهند. تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان شهروندان اخلاقی که به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در جامعه متعهد هستند، بسیار اهمیت دارد. معلمان با تربیت دانش‌آموزان به عنوان نیروی زیرساختی جامعه، نقش بسیار مؤثری در ایجاد جامعه‌ای پویا، اخلاقی و توانمند ایفا می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ سخن خود را با یادآوری خاطره ای از دوران مدرسه‌ و تکالیف نوروزی شروع کرد و گفت: در دوران مدرسه معلمی داشتیم که تاکید داشت باید درشت بنویسید، یک بار املایی که باید می‌نوشتیم را بسیار ریز و تمام آن را در یک خط نوشتم، معلم هم با اینکه تمام املا درست بود اما به دلیل ریز نوشتن به من نمره صفر داد.

او در ادامه بیان کرد: امروز یک حرف به همه همکارانم دارم، اگر دانش‌آموزان به شما گوش نمی‌کنند دلیلش این است که چیزی که شما می گویید را جای دیگر جذاب تر دریافت می‌کنند. بچه های امروز دانش را خیلی راحت به دست می آورند. ابزارهای نوین بسیار کارآمد هستند. تمام چیزهای خوب باید در دست یک معلم خوب تر قرار بگیرد تا به نتیجه برسد.

صحرایی گفت: نقطه غایی یک آموزش و پرورش خوب، تربیت است نه صرفا آموزش. در این باب خیلی گفت‌وگو می‌شود کرد که چطور ما این فناوری های که در لب دانش هستند را به بحث آموزش ببریم.

او مطرح کرد: آموزش و پرورش اگر اولویت اول کشور بشود در آینده شکوهمند خواهیم شد. از روزی که پا در این عرصه گذاشتم مسئله ما این بوده که بگوییم اول آموزش و پرورش مهم است. اگر این اتفاق بیفتد، اتفاقات آینده اتفاقات تاثیر گذاری هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر اقتصاد پویا، فرهنگ بانشاط و پویا، جامعه سلام و مشارکت پذیر و سیاست ورزی درست می خواهیم بذر همه اینها در مدرسه کاشته می شود. تمام مسئولان کشور باید به آموزش و پرورش برگردند.

او گفت: این همه دوندگی می کنیم ولی اقتصاد ما به آنجایی که باید نمی رسد. این همه تلاش می کنیم ولی مسائل اجتماعی ما کاهش نمی یابد. این همه تلاش می کنیم ولی گزاره های فرهنگی آن طور که باید جا نمی افتد. همه این‌ها برای این است که جایی خارج از مدرسه سرمایه گذاری می کنیم.

صحرایی بیان کرد: کشورهایی که پیشرفت کردند تمام توش و توان خود را به مدرسه بردند. بازگشت به مدرسه و تمرکز بر مدرسه و پذیرفتن مدرسه به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی ملی که باید دیوارهای آن برداشته شود و مشارکت مردمی ایجاد شود، مهم است.

همچنین صحرایی به طرح پیشنهادی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت و گفت: برای سال آینده یک پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه داده شده و این است که پاداش بازنشستگان هر ماه در ماه متناظر سال بعد پرداخت شود؛ به عنوان مثال پاداش بازنشستگان مهر ۱۴۰۲ در مهر ۱۴۰۳ پرداخت شود و پاداش بازنشستگان آبان ۱۴۰۲ در آبان ۱۴۰۳ پرداخت شود.

وی تصریح کرد: البته در آموزش و پرورش تراکم بازنشستگی در نیمه اول سال است و در نتیجه تلاش همه ما این است که در نیمه نخست سال آینده پاداش بازنشسستگان امسال را پرداخت کنیم.وزیر آموزش و پرورش در خصوص گلایه فرهنگیان بازنشسته نسبت به عدم اجرای رتبه‌بندی برای آنها، گفت: درباره اجرای رتبه‌بندی برای بازنشستگان قبل از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، قانون تعیین تکلیف کرده است؛ قانون رتبه‌بندی زمان اجرای آن را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرده است و در نتیجه راهی جز اجرای این قانون وجود ندارد.

وی در واکنش به این جمله که «فرهنگیان بازنشسته گلایه دارند که چرا وزیر آموزش و پرورش برای حفظ کرامت و عزت بازنشستگان فرهنگی در هیأت دولت اقدامی نمی‌کند؟»، بیان کرد: دولت همواره به بازنشستگان توجه داشته است و در سال آینده هم موضوع متناسب‌سازی حقوق آنها را دنبال خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها