|
کدخبر: 322788

قیمت سولانا / قیمت رمزارز / ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت سولانا / آماده یک انفجار باشیم؟

ممکن است قیمت سولانا (SOL) در حال آماده شدن برای شروع یک دوره صعودی جدید باشد، مشابه حرکت اخیر بیت کوین. سوالی که برمی‌آید، این است که آیا قیمت سولانا نیز به زودی یک سقف تاریخی جدید (ATH) را ثبت خواهد کرد یا خیر.

اقتصاد پیش بینی قیمت سولانا / آماده یک انفجار باشیم؟

سولانا در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت نسبت طلایی (سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی) در نزدیکی ۱۷۰ دلار قرار دارد و برای رسیدن به آن، نیاز به یک رشد تقریباً ۱۰.۶ درصدی دارد.

غلبه قیمت بر این سطح مقاومت می‌تواند شروع‌کننده یک چرخه صعودی جدید برای سولانا باشد و به طور بالقوه منجر به آزمایش مجدد سقف تاریخی (ATH) کنونی در محدوده ۲۶۰ دلار شود.sol-starting-a-bull-run

هیستوگرام اندیکاتور MACD در چارت ماهانه، روندی صعودی دارد و خطوط این اندیکاتور، تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند. اندیکاتور RSI نیز در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از واگرایی نزولی یا سایر سیگنال‌های نزولی وجود ندارد.

در نمودار هفتگی نیز، قیمت سولانا سیگنال‌های عمدتا صعودی را صادر می‌کند. هیستوگرام MACD از هفته قبل روند صعودی داشته و خطوط این اندیکاتور، تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند. با این حال، اندیکاتور RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که به طور بالقوه، نشان‌دهنده یک واگرایی نزولی است.sol-starting-a-bull-run

اگر قیمت سولانا موفق نشود بر مقامت سطح ۱۷۰ دلار غلبه کند و در ادامه کاهش یابد، در سطوح ۹۹ دلار و ۶۰ دلار حمایت خواهد شد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای نیز دیگر حمایت آن خواهد بود که هم‌اکنون در سطح ۶۶.۳ دلار قرار گرفته است.

در نمودار روزانه، سیگنال‌های نزولی و صعودی در کنار یکدیگر مشاهده می‌شوند. اگرچه خطوط MACD تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند، اما هیستوگرام آن روندی نزولی داشته است.

علاوه بر این، اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد. با این حال، تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک نمایی، نشان‌دهنده احتمال ایجاد یک روند صعودی در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است.

در نمودار چهار ساعته سولانا، اندیکاتور‌ها سیگنال‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. در حالی که روند هیستوگرام MACD نزولی است، خطوط MACD تقاطعی صعودی داشته‌اند.

همچنین، اندیکاتور RSI در محدوده خنثی قرار گرفته است. با این حال، تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک نمایی، نشان‌دهنده یک روند صعودی در کوتاه مدت است.

مقایسه ارزش سولانا در مقابل بیت کوین

ارزش سولانا در مقابل بیت کوین، همچنان در سطح ۰.۰۰۱۹۸ بیت کوین حمایت می‌شود. اگر سولانا از این سطح جهش کند، می‌تواند نسبت طلایی را در حدود ۰.۰۰۳ بیت کوین هدف قرار دهد.

در غیر این صورت، حمایت بعدی در حدود ۰.۰۰۱۴ بیت کوین را آزمایش خواهد کرد. در نمودار ماهانه، اندیکاتورها صعودی هستند. هیستوگرام MACD روندی صعودی دارد، خطوط MACD تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند و اندیکاتور RSI در منطقه خنثی قرار گرفته است.

سولانا چیست؟

سولانا پروژه‌ای متن باز است که یک بلاک چین لایه ۱ جدید، بدون مجوز و با سرعت بالا را پیاده‌سازی می‌کند. هدف این بلاک چین افزایش توان عملیاتی فراتر از بلاک چین‌های محبوب است و در عین حال هزینه‌ها را نیز پایین نگه دارد. سولانا بلاک چینی با شباهت‌های قابل توجه به اتریوم است – در واقع، اغلب از آن به عنوان «قاتل اتریوم» یاد می‌شود. این بلاک چین از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (Proof-of-History) استفاده می‌کند که مهرهای زمانی را برای تعریف بلاک بعدی در زنجیره سولانا به کار می‌گیرد.

سولانا از نظر تئوری می‌تواند بیش از ۷۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را بدون نیاز به هیچ راه‌حل مقیاس‌پذیری پردازش کند. معماری بلاک چین نسل سوم سولانا برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) طراحی شده است. این پروژه از مجموعه‌ای از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین بازارهای توکن غیر قابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند.

مفهوم الگوریتم اجماع اثبات تاریخ

همانطور که گفتیم آنتونی یاکوونکو، از بنیان‌گذاران سولانا، وایت پیپری را در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد که در آن مفهوم اثبات تاریخ (PoH) را توصیف کرد. PoH مدرکی برای تأیید سفارش و گذر زمان بین رویدادهاست و برای رمزگذاری گذر زمان بدون نیاز به اعتماد در یک دفتر کل استفاده می‌شود. در وایت پیپر، یاکوونکو اشاره می‌کند که بلاک‌چین‌هایی که در آن زمان در دسترس عموم قرار گرفتند، به زمان تکیه نمی‌کردند، زیرا هر نود در شبکه بلاک چین بدون اطلاع از زمان محلی سایر شرکت‌کنندگان در شبکه، به ساعت محلی خود متکی بود.

فقدان یک منبع زمانی قابل اعتماد (یعنی یک ساعت استاندارد) به این معنی است که وقتی از مهر زمانی پیام برای پذیرش یا رد پیام استفاده می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر شرکت‌کننده دیگری در شبکه دقیقاً همان انتخاب را انجام دهد.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها