|
کدخبر: 322323

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | توکن ورلد کوین

افزایش ۴۶ درصدی قیمت این ارز دیجیتال

اضافه شدن افراد باتجربه به هیئت مدیره اوپن‌ای‌آی، موجب بهبود برنامه‌ریزی و حاکمیت می‌شود. این موضوع، اعتماد سرمایه‌گذاران را به چشم‌انداز بلندمدت پروژه‌های اوپن‌ای‌آی از جمله ورلد‌کوین، تقویت خواهد کرد.

اقتصاد افزایش ۴۶ درصدی قیمت این ارز دیجیتال

قیمت توکن ورلد‌کوین (WLD)، امروز با افزایش قابل توجه در حدود ۴۶ درصدی و عبور از مرز ۱۰ دلار، به بالاترین حد خود رسید. این رشد چشم‌گیر، همزمان با تحولات اساسی، از جمله استقبال از اعضای جدید هیئت مدیره شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) توسط سم آلتمن (Sam Altman)، هم‌بنیان‌گذار شرکت، صورت گرفته است.

شایان ذکر است که پیش از این نیز دیده شده بود که اخبار مختلف در مورد شرکت اوپن‌ای‌آی، به طور کلی بر عملکرد قیمت ورلد‌کوین تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، موضع ورلد‌کوین در برابر موانع اخیر حقوقی در اسپانیا نیز می‌تواند موجب ایجاد خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران شود.

سم‌ آلتمن طی پستی در پلتفرم X، به اعضای جدید هیئت مدیره، فیجی سامی (Fidji Sami)، سو دزموند-هلمن (Sue Desmond-Hellmann) و نیکول سلیگمن (Nicole Seligman) خوش آمد گفت.

او همچنین قدردانی خود را از مدیران گذشته اوپن‌ای‌آی مانند برت تیلور (Bret Taylor)، لری سامرز (Larry Summers) و آدام دی آنجلو (Adam D’Angelo) ابراز کرد.

اضافه شدن افراد باتجربه به هیئت مدیره اوپن‌ای‌آی، موجب بهبود برنامه‌ریزی و حاکمیت می‌شود. این موضوع، اعتماد سرمایه‌گذاران را به چشم‌انداز بلندمدت پروژه‌های اوپن‌ای‌آی از جمله ورلد‌کوین، تقویت خواهد کرد.

ماهیت و اهداف پروژه ورلد کوین چیست؟

ورلد کوین یک پروژه‌ی ارز دیجیتال با تمرکز بر ارائه‌ی روش‌های شناسایی هویت دیجیتال، با هدف تشخیص ربات از انسان در فعالیت‌های اینترنتی یا وب ۳ است. این هدف از این رو اهمیت دارد که با پیدایش هوش مصنوعی بسیاری نگران اصالت هویت‌های دیجیتال در اینترنت و مالکیت محتوا هستند. مسئله‌ای که در آینده و با افزایش فعالیت ربات‌ها قطعا اهمیت بیشتری خواهد یافت.

شبکه‌ی Worldcoin برای ایجاد هویت دیجیتال و شناسه آن، از ویژگی منحصربه‌فردی به نام شناسه‌ی جهانی یا World ID بهره می‌برد. World ID که به آن پاسپورت دیجیتال نیز گفته می‌شود، یک شبکه‌ی هویت جهانی حریم خصوصی است که کاربران را قادر به تایید هویت از طریق اسکن شبکیه چشم می‌کند.

همانطورکه می‌دانید، الگوی شبکیه‌ی چشم هر فرد نیز مانند اثر انگشت او منحصربه‌فرد است. بنابراین از آن می‌توان برای تشخیص هویت انسانی بهره برد.

افراد با اسکن شبکیه‌ی چشم خود به جامعه‌ی ورلد کوین پیوسته و پایگاه داده‌ی آن را قوی‌تر می‌کنند. با تقویت این پایگاه داده، تشخیص انسان از ربات در فضای اینترنت آسان‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. کل این مکانیسم Proof of Personhood یا اثبات شخصیت نام‌گذاری شده است. دو المان دیگر این پروژه نیز کیف پول ارز دیجیتال World App و ارز Worldcoin هستند.

سازوکار ورلد کوین چیست؟

اسکن شبکیه‌ی چشم کاربر در ورلد کوین از طریق یک دستگاه تصویربرداری بیومتریک به نام Orb انجام می‌شود. این دستگاه کروی‌شکل، به‌اندازه‌ی یک توپ بولینگ است. شناسه‌ی دیجیتال هر فرد پس از اسکن شبکیه به کدی به نام IrisCode تبدیل می‌شود. ورلد کوین، مدعی است که پس از تولید این کد، با اتکا به پروتکل اثبات دانش صفر، تصویر شبکیه‌ی فرد را حذف می‌کند تا حریم خصوصی او حفظ شود. این سازوکار نیاز به اسکن مجدد را برای تایید هویت‌های بعدی برطرف می‌کند. علاوه بر این، IrisCode می‌تواند برای تایید هویت کاربر در برنامه‌های شخص ثالثی که روی ورلد کوین ساخته می‌شوند، استفاده شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها