|
کدخبر: 319871 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

ترامپ ترمیناتور ارزهای دیجیتال / انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تاثیری بر بازار دارد؟

ترامپ اعلام کرد که ارزهای دیجیتال ملی خیلی خطرناک هستند و اگر رییس جمهور آمریکا شود، جلوی طرح‌های مربوط به آن را می‌گیرد. او در یکی دیگر از مصاحبه‌های خود هم اعلام کرد که اگر رییس جمهور شود، جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فعلی بانک مرکزی آمریکا، را برکنار خواهد کرد چون او بیش از حد سیاسی شده است.

اقتصاد ترامپ ترمیناتور ارزهای دیجیتال / انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تاثیری بر بازار دارد؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد شده، در کارزارهای انتخاباتی خود بارها مخالفت خود را با ارزهای دیجیتال و به ویژه ارزهای دیجیتال ملی در آمریکا اعلام کرده است.

ترامپ باتوجه به رقابت سختی که در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری با جو بایدن داشت و عملکرد ضعیف بایدن و همچنین طرفداران جمهوری خواه بسیاری که در ایالات متحده دارد از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

از همین رو با توجه به اهمیت بازار ارزهای دیجیتال و حواشی اخیر بیت کوین با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و نوسانات قیمتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاثیرات زیادی را بر بازار کریپتو خواهد گذاشت.

ترامپ-رمزارز۱

در این گزارش به بررسی اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره بازار کریپتو و همچنین تاثیر انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بر قیمت ارزهای دیجیتال پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید:

ترامپ در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که ارزهای دیجیتال ملی خیلی خطرناک هستند و اگر رییس جمهور آمریکا شود، جلوی طرح‌های مربوط به آن را می‌گیرد. او در یکی دیگر از مصاحبه‌های خود هم اعلام کرد که اگر رییس جمهور شود، جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فعلی بانک مرکزی آمریکا، را برکنار خواهد کرد، چون او بیش از حد سیاسی شده است.

در مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده است، MetaLawMan، وکیل متمرکز بر ارزهای دیجیتال، سؤال جالبی در مورد آینده گری گنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ مطرح کرد.

از لحاظ تاریخی، روسای SEC بلافاصله پس از انتخابات ریاست‌جمهوری که منجر به تغییر حزب می‌شود، استعفای خود را اعلام می‌کنند.

این سنت توسط جی کلیتون، که پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، هم به عنوان رئیس و هم از سمت کمیسر کمیسیون مستقل انتخابات استعفا داد، ادامه یافت.

 

بیشتر بخوانید

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ / ۵ رمز ارز برتر برای سرمایه گذاری کدامند؟

 

استعفای کلیتون به بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، اجازه داد تا رئیس کمیسیون مستقل انتخابات خود را منصوب کند، و اکثریت سنتی ۳-۲ کمیسیونرها را به نفع حزبی که ریاست را برعهده دارد، حفظ کند.

دوره ۵ ساله گری گنسلر به عنوان رئیس SEC به طور طبیعی در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد.

اما اگر یک نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، این سوال مطرح می‌شود: آیا گنسلر از سنت دیرینه SEC پیروی می‌کند و بلافاصله استعفای خود را ارائه می‌دهد؟

به گفته این وکیل، اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، ممکن است در برابر هنجارهای رفتاری مقامات منصوبی مانند گنسلر مقاومت شود.

هیچ سابقه‌ای وجود ندارد که در آن یک رئیس‌جمهور مجبور شده باشد رئیس SEC را «با دلیل» در سناریوی تغییر مدیریت، برکنار کند.

به گفته MetaLawMan، تغییر بالقوه در رهبری می‌تواند پیامدهای مهمی برای صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال جاری، هنوز حجم قابل توجهی از دعاوی حقوقی علیه شرکت‌های ارز دیجیتال وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور جدید با اکثریت ۳-۲ جمهوری‌خواه می‌تواند موضعی را که SEC در مورد پرونده‌های کرپیتویی اتخاذ می‌کند، تغییر دهد. این می‌تواند شامل حل و فصل سریع پرونده‌ها با شرایط معقول و رد پرونده‌هایی باشد که در آن SEC، تحت‌نظر گنسلر، موضعی اتخاذ می‌کند که با قوانین اوراق بهادار موجود در تضاد است.

اگر هستر پیرس، عضو SEC به عنوان رئیس موقت انتخاب شود، از قبل تسلط کامل بر همه این موارد خواهد داشت و می‌تواند اصلاحاتی نسبتاً سریع را انجام دهد.

ترامپ-ارزدیجیتال

ترامپ: ارزهای دیجیتال خطرناک هستند

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رییس جمهور قبلی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری جدید این کشور هم شرکت کرده؛ در سخنرانی جدید خود اعلام کرده است که هوش مصنوعی به شدت خطرناک و ترسناک است و ویدیو و تصاویر تقلبی که با استفاده از آن ایجاد می‌شود، می‌تواند هر کاری کند. او ادامه داد:

    شخصی با محصولش یک ویدیو تقلبی از من درست کرد که در آن من محصولش را معرفی می‌کنم. من به او گفتم که هیچ وقت چنین محصولی را تایید نمی‌کنم. هیچ تفاوتی بین من و این ویدیو تقلبی وجود دارد. انگار که من واقعا دارم محصول او را تایید می‌کنم.  چنین چیزی ممکن است جنگ راه بیندازد و مشکلات زیادی دارد. ما باید درباره این فناوری و مشکلات مربوط به آن کاری کنیم. ما باید هر چه سریع‌تر راه حلی پیدا کنیم. هوش مصنوعی احتمالاً خطرناک‌ترین چیزی است که در جهان وجود دارد چون هیچ راه حل واقعی برای کنترل آن وجود ندارد.

ترامپ علاوه بر این اعلام کرد که ارزهای دیجیتال ملی هم خیلی خطرناک هستند و اگر رییس جمهور آمریکا شود، جلوی طرح‌های مربوط به آن را می‌گیرد. او در یکی دیگر از مصاحبه‌های خود هم اعلام کرد که اگر رییس جمهور شود، جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فعلی بانک مرکزی آمریکا، را برکنار خواهد کرد چون او بیش از حد سیاسی شده است. ترامپ خاطرنشان کرد:

    من احساس می‌کنم که پاول دارد از کاهش نرخ بهره آمریکا برای اهداف سیاسی و انتخاباتی خود استفاده می‌کند تا دموکرات‌ها رای بیاورند.

علاوه بر این ترامپ باور دارد که پاول نتوانسته است تورم آمریکا را به خوبی کنترل کند. شایان ذکر است که جروم پاول در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هم رییس بانک مرکزی آمریکا بود.

ترامپ هرگز اجازه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهد داد

دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، وعده داد که هرگز اجازه ایجاد و عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی را به فدرال رزرو نمی‌دهد.

 او در جریان سخنرانی کمپین تبلیغاتی خود در پورتسموث، نیوهمپشایر به هوادارنش گفت: «امشب قول دیگری می‌دهم که از آمریکایی‌ها در برابر استبداد دولتی محافظت کنم. من هرگز اجازه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهم داد».

ترامپ همچنین اظهار کرد: «چنین ارزی به یک دولت فدرال، دولت فدرال ما، کنترل مطلق بر پول شما را می دهد… آن‌ها می‌توانند پول‌تان را بدون آنکه متوجه‌ شود از شما بگیرند». او خاطرنشان کرد: «این مسئله تهدیدی خطرناک برای آزادی خواهد بود و من از آمدن آن به آمریکا جلوگیری می‌کنم».

ترامپ-رمزارز

دونالد ترامپ: رئیس‌جمهور شوم جلوی CBDCها را می‌گیرم

دونالد ترامپ در سخنرانی کارزار انتخاباتی خود صراحتا اعلام کرد که در صورت راه یافتن به کاخ سفید اصلا نمی‌خواهد اجازه صدور یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را بدهد. آقای ترامپ روز گذشته در ایالت نیوهمپشایر به طرفدارانش اطمینان داد، تا زمانی که او رئیس جمهور باشد، هیچ لایحه‌ای در مورد CBDCها به تصویب نخواهد رسید. به باور غول املاک و مستغلات آمریکا، چنین ارز دیجیتالی می‌تواند قدرت زیاده از حدی به دولت فدرال بدهد.

دونالد ترامپ در سخنرانی کارزار انتخاباتی خود گفت: امشب وعده دیگری هم برای محافظت از شهروندان آمریکایی در مقابل استبداد دولتی می‌دهم. من به عنوان رئیس‌جمهور شما هیچ‌وقت اجازه صدور یک CBDC را نمی‌دهم. چنین ارز دیجیتالی می‌تواند به دولت فدرال کنترل مطلقی روی پول‌های شما بدهد. آنها [دولت فدرال] می‌توانند پول‌های شما را بگیرند، بدون حتی متوجه شوید.

پیش از این ران دسنتیس، دیگر نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا منتهی با لحنی تندتر در این خصوص اظهارنظر کرده بود. دسنتیس هم از کنترل زیادی که دولت با CBDCهای بر پول‌های مردم خواهد داشت ابراز نگرانی کرده بود. او در این مورد گفته بود: اگر من رئیس‌ جمهور باشم، همان روز اول به کارِ ارز دیجیتال بانک مرکزی پایان می‌دهم… ارز دیجیتال بانک مرکزی تهدیدی جدی بر علیه آزادی آمریکا است. و روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ [اولین روز ورود رئیس‌جمهور آینده به کاخ سفید] به انبوه خاکسترهای تاریخ می‌پیوندد.

باوجود حواشی زیادی که ماجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی در آمریکا به وجود آورده، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) همچنان مشغول بررسی امکان صدور CBDC است. میشل بومن، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو قبلا در آبان ماه گفته بود که این نهاد دولتی هنوز نتوانسته دلیل کاملا قانع‌کننده‌ای برای عرضه CBDC در آمریکا پیدا کند.

فدرال رزرو در وب‌سایت خود به صراحت نوشته است که همچنان هیچ تصمیمی در خصوص CBDCها نگرفته است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هم بهار امسال در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود که برای صدور CBDCها به چراغ سبز کنگره نیاز است.

پیش از این اندیشکده شورای آتلانتیک در یک گزارش اعلام کرد که ۱۳۰ کشور، معادل حدود ۹۸ درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان مشغول بررسی عرضه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. در این گزارش عنوان شده است که در این میان ۶۴ کشور در مراحل پیشرفته‌ای برای عرضه CBDCهای خود دارند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) که مسئول سیاست‌های پولی اعضای اتحادیه اروپا است، آبان امسال اعلام کرده بود که مشغول برداشتن گام‌های جدی برای عرضه یورو دیجیتال است. چین که از چند سال قبل مقدمات عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود چیده بود، اوایل آبان اولین معامله بین‌المللی نفت خام را با یوان دیجیتال انجام داد. در این معامله چینی‌ها ۱ میلیون بشکه نفت خام خریداری کردند. روسیه هم تابستان امسال اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵، روبل دیجیتال خود را عرضه می‌کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها