|
کدخبر: 322185

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت انواع جوجه کباب / ۸۰۰ گرم زعفرانی ۱۸۳ تومان شد!/ سرخط جمعه

در این گزارش به بررسی قیمت انواع جوجه کباب پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع جوجه کباب / ۸۰۰ گرم زعفرانی ۱۸۳ تومان شد!/ سرخط جمعه

یکی از معروف ترین غذاها و پایه های اصلی هر مسافرت و برنامه های خانوادگی آخر هفته، جوجه کباب است که انواع مختلف دارد و هرکس بنا بر سلیقه ای که دارد طعم های آن را انتخاب می کند. یکی از معروف ترین مزه ها برای جوجه کباب، زعفرانی است که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا این طعم را انتخاب کنند. البته مزه دارد کردن جوجه به سبک زعفرانی، در منزل نیز امکان پذیر بوده و کار دشواری نیست. کافی است که مقداری پیاز، سیر، زعفران دم کرده، مقداری ماست و ادویه داشته باشید و آن را به مرغ اضافه کنید. بعد از آنکه مواد را حسابی با مرغ ترکیب کردید، برای یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا حسابی، مواد به خورد مرغ برود.

جوجه-کباب

اگر قصد دارید برای یک خانواده ۴ نفره جوجه کباب درست کنید، نیاز به یک کیلو سینه مرغ دارید. قیمت هر کیلو سینه مرغ در بسته بندی ها ۱۴۰ هزار تومان است. پیاز، سیر، ماست و مقدار کمی زعفران دم کرده هم نیاز دارید که باید با مرغ ترکیب کنید. جمع این مواد طعم دهنده تقریبا حدود ۱۰۰ هزار تومان می شود. پس می توان گفت که برای درست کردن یک جوجه کباب خوشمزه و لذیذ خانگی، حدود ۲۴۰ هزار تومان پول نیاز است. البته طعم های دیگری هم می توانید آماده کنید که بسته به ذائقه خودتان، مواد طعم دهنده آن را انتخاب می کنید.

جوجه-کباب۲

اما، انواع جوجه کباب در بسته بندی های مختلف وجود دارد که می توانید آن را از فروشگاه ها تهیه کنید. البته مغازه های مرغ فروشی هم وجود دارند که انواع طعم های مختلف را به فروش می رسانند. اما باید اشاره کرد که قیمت فروشگاه ها با مغازهد های مرغ فروشی کمی تفاوت دارد. توصیه می شود که اگر قصد دارید یک جوجه کباب حرفه ای بخورید، خودتان در منزل اقدام به آماده سازی کنید. جوجه ترش، یکی دیگر از انواع جوجه کباب است که طرفدار بسیاری دارد. برای تهیه این غذای لذیذ، نیاز به یک کیلو سینه مرغ، تعدادی سیر، پیاز، رب انار و گردوی چرخ شده دارید. سینه مرغ، همانطور که گفته شد، کیلویی ۱۴۰ هزار تومان در بسته بندی ها به فروش می رسد. رب انار و گردو نیز دارای قیمت بالایی است که هزینه آن را ۲۰۰ هزار تومان درنظر می گیریم. بنابراین با احتساب ادویه جات و سیر و پیاز، شما باید حدودا مبلغ ۳۸۰ هزار تومان هزینه کنید.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع جوجه کباب در بسته بندی و طعم های مختلف را مشاهده کنید.

 

جوجه کباب

قیمت

جوجه زعفرانی ۸۰۰ گرمی

۱۸۳،۰۰۰

جوجه گیلانی ۲۵۰ گرمی

۱۷۰،۰۰۰

جوجه سبزیجات ۵۰۰ گرمی

۱۰۰،۰۰۰

جوجه تندوری ۵۰۰ گرمی

۱۸۴،۰۰۰

جوجه فسنجانی ۸۰۰ گرمی

۱۸۶،۰۰۰

جوجه لاری ۸۰۰ گرمی

۱۸۳،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که قیمت جوجه فسنجانی به علت داشتن موادی مانند رب انار و گردو، گران تر از سایر طعم ها است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها