|
کدخبر: 313937

قیمت گوشت/ قیمت کباب/ کباب گوسفندی

هر پرس از این غذا ۷۲۰ هزار تومان است! / کباب لاچری چند؟

غذاهای کبابی در سال‌های اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است. علت اصلی این گرانی، افزایش قیمت مواد اولیه است. همزمان با افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ، قیمت انواع کباب‌ها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت در کباب گوسفندی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

اقتصاد هر پرس از این غذا ۷۲۰ هزار تومان است! / کباب لاچری چند؟

افزایش قیمت غذاهای کبابی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، به ویژه گوشت قرمز و گوشت مرغ، رخ داده است. کباب گوسفندی نیز با افزایش قیمت مواد اولیه بیشتری روبه‌رو شده است.

در حال حاضر هر کیلو گوشت ران با دنده گوسفندی در مغازه‌های قصابی سطح شهر تهران به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلو راسته گوسفندی بدون استخوان ۷۵۰ هزار تومان است. بر این اساس، قیمت کباب گوسفندی هم گران تمام می‌شود.

البته گفتنی است با انجام واردات گسترده گوشت قرمز به کشور، در حال حاضر بازار گوشت قرمز به خصوص گوشت گوسفندی به ثبات رسیده و مدتی است شاهد افزایش جدید قیمت گوشت قرمز در بازار نیستیم اما آنچه که قابل توجه است، افزایش قیمت کباب در برخی رستوران‌هاست.

در این گزارش، قیمت هر پرس کباب در مناطق جنوبی، مرکزی و شمال شهر تهران آمده است.

قیمت کباب‌های لاکچری

پارسال، همین موقع از سال،‌ اگر شما هوس می‌کردید یک پرس چلوکباب را در کبابی‌های معروف تهران که بیشتر غذاهای کبابی سرو می‌کنند، بخورید به طور متوسط هر پرس چلوکباب برای شما ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شد. اما رصد بازار نشان می‌دهد امسال قیمت غذاهای کبابی در منوی این رستوران‌ها چند بار افزایش یافته است. برای نمونه، هر سیخ کباب لقمه گوسفندی (به وزن ۲۵۰ گرم) در ابتدای سال ۲۰۰ هزار تومان بوده است که در حال حاضر به ۲۲۵ هزار تومان افزایش یافته است. این افزایش قیمت به نسبت ناچیز به نظر می‌رسد اما وقتی قیمتِ الان کباب بره و شیشلیک را با قیمت‌های قبل مقایسه کنید، افزایش قیمت‌ها عجیب‌ می‌شود. هر پرس کباب بره (شامل یک راسته بره به وزن ۳۸۰ گرم) و شیشلیک (به وزن ۵۰۰ گرم) در پاییز سال گذشته ۳۶۵ هزار تومان بوده است که امسال در اردیبهشت‌ماه به ۵۷۰ هزار تومان افزایش یافت و در حال حاضر ۷۲۰ هزار تومان است.

قیمت کباب‌های لاکچری که این روزها اسامی متنوعی از جمله شاهی،‌ مظفری،‌ درباری،‌ امیری،‌ سالاری و ... نیز پیدا کرده‌اند، بیشتر از اینها تمام می‌شود. برای نمونه، قیمت هر پرس کباب مظفری مشتمل بر یک سیخ لقمه ۲۵۰ گرمی و یک سیخ شیشلیک ۵۰۰ گرمی با مخلفات ۸۹۵ هزار تومان و هر پرس کباب شاهی شامل یک سیخ شیشلیک ۵۰۰ گرمی و یک سیخ راسته بره ۴۰۰ گرمی به همراه مخلفات یک میلیون و ۳۹۰ تومان است.

قیمت کباب در رستوران‌های مناطق مرکزی و جنوبی شهر

گفتنی است یکی از دلایل مهم تفاوت قیمت‌ کباب در رستوران‌های مختلف به نوع گوشت کبابی و همچنین وزن سیخ کباب برمی‌گردد. اما با این حال، قیمت کباب در رستوران‌های مناطق مرکزی و جنوبی تهران پایین‌تر است.

برای نمونه، هر پرس چلوکباب کوبیده در رستورانی حوال خیابان مطهری ۲۳۳ هزار تومان است. همچنین، هر پرس چلوکباب برگ گوسفندی شامل ۳۵۰ گرم برنج و ۱۷۰ گرم گوشت راسته گوسفندی ۳۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر پرس چلوکباب سلطانی هم ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در یکی از کبابی‌های بیرون‌بر حوالی بزرگراه نواب هم قیمت هر پرس خوراک کوبیده (دو سیخ) ۱۳۰ هزار تومان و قیمت چلوکباب کوبیده ۱۷۰ هزار تومان است. بالاترین قیمت در منوی این کبابی برای چلوکباب سلطانی است که هر پرس آن ۳۰۰ هزار تومان است.

در رستورانی در بازار شوش هم قیمت هر پرس چلوکباب لقمه اقتصادی ۱۵۰ هزار تومان و هر پرس چلوکباب لقمه مخصوص ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها