|
کدخبر: 322121

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای برتر کدامند؟

ارز دیجیتال برتر بازار، بیت کوین (BTC)، در ۲۴ ساعت اخیر، ریزش قیمتی ۱.۳۰ درصدی را ثبت کرده و به رنگ قرمز درآمده است. بیت کوین در زمان انتشار این خبر در محدوده ۶۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

اقتصاد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای برتر کدامند؟

با توجه به داده‌های منتشرشده، اکثر ارزهای دیجیتال بازار در ۲۴ ساعت اخیر ریزش قیمت را تجربه کرده‌اند. ارزش کلی بازار کریپتو در امروز ۲.۵۸ تریلیون دلار است و ارز دیجیتال برتر، بیت کوین، ۵۲.۶۴ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهد.

ارز دیجیتال برتر بازار، بیت کوین (BTC)، در ۲۴ ساعت اخیر، ریزش قیمتی ۱.۳۰ درصدی را ثبت کرده و به رنگ قرمز درآمده است. بیت کوین در زمان انتشار این خبر در محدوده ۶۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم اما برخلاف بیت کوین امروز روندی صعودی داشته است. اتریوم در ۲۴ ساعت اخیر رشدی ۱.۱۶ درصدی را ثبت کرده و اکنون در محدوده ۳۷۵۳ دلار معامله می‌شود.

داده‌های سایت کوین مارکت کپ حاکی از آن است که میم کوین داگ ویف هت (WIF)، در جایگاه پرسودترین ارز ۲۴ ساعت اخیر قرار دارد.

ارز دیجیتال Dogwifhat امروز با رشد قیمتی ۲۱.۶۹ درصدی، در صدر پرسودترین‌های بازار قرار دارد. پس از Dogwifhat، نام رمزارزهای ترا لونا (LUNC) با ۱۲.۹۲ درصد افزایش قیمت و لئو توکن (LEO) با ۱۱.۷۶ درصد سود در ۲۴ ساعت اخیر، در صدر برترین‌های بازار به چشم می‌خورد.

در مقابل، با نگاهی به لیست پرضررترین ارزهای ۲۴ ساعت اخیر بازار، مشاهده می‌کنیم که ارز دیجیتال ساتس (SATS) با ۱۰.۸۳ درصد ریزش قیمت، رکوردار پرضررترین‌های ۲۴ ساعت اخیر است.

پس از SATS نیز، ارزهای دیجیتال چیلیز (CHZ) با ۱۰.۴۸ درصد ریزش و اینترنت کامپیوتر (ICP) با ۱۰.۰۳ درصد افت قیمت، به ترتیب دومین و سومین رمزارزهای پرضرر بازار هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

آیا می‌دانید اولین ارز دیجیتال چیست؟ اولین رمزارز مبتنی بر فناوری بلاک چین، ارز دیجیتال بیت‌کوین بود که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و باارزش‌ترین رمزارزهاست. امروزه هزاران رمزارز با ویژگی و کاربردهای مختلف وجود دارند. برخی از این ارزهای دیجیتال، کلون (Clone) یا فورک (Fork) از بیت کوین هستند، درحالی‌که بسیاری دیگر از آن‌ها از پایه طراحی و خلق شده‌اند که به آن‌ها کوین می‌گویند.

برخی از ارزهای دیجیتال که در رقابت با بیت‌کوین ایجاد شدند به‌عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند. آلت کوین شامل ارزهای دیجیتالی مثل کاردانو و اتریوم هستند. در حال حاضر، ارزش کل ارزهای دیجیتال موجود حدود ۲٫۵ تریلیون دلار است. بیت‌کوین به‌عنوان پرچم‌دار ارزهای دیجیتال در زمان انتشار این مقاله بیش از ۴۵% ارزش کل بازار را در اختیار دارد.

برخی از رمزنگاری‌های استفاده‌شده در ارزهای دیجیتال در اصل برای کاربردهای نظامی ساخته‌شده‌اند. دولت‌ها زمانی با استفاده از اطلاعات رمزنگاری‌شده در تلاش برای پایه‌ریزی برنامه‌های جدیدی بودند، اما به دلیل تضاد این هدف با آزادی بیان، حق استفاده از فناوری رمزنگاری‌شده برای سایر مردم جهان هم فراهم شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها