|
کدخبر: 321293

واردات خودرو / قیمت خودرو / بازار خودرو

لرزه به بازار خودرو افتاد / این افراد لاکچری سوار می شوند

فولکس واگن اطلس ، بی‌ام‌و S Drive X1، بی‌ام‌و Grand Coupe ، بی‌ام‌و 330i ، تویوتا کمری هیبرید دولوکس ، تویوتا RAV4 هیبرید ، نیسان X-Trail ، فیات 500X هیبرید ، بنز CLA 180 ، بنز Class B و بنز C 180 این خودروها به عنوان گزینه‌های قابل انتخاب برای جانبازان ویژه در نظر گرفته شده‌اند.

اقتصاد لرزه به بازار خودرو افتاد / این افراد لاکچری سوار می شوند

با استفاده از سامانه یکپارچه، فروش خودرو به جانبازان می‌تواند باعث عرضه خودروهایی شود که در بازار تقاضای قوی برای آنها وجود دارد.۱۱ خودرویی وارداتی که بازار برای حضورشان لحظه شماری می‌کند به زودی عرضه می‌شوند.طبق اعلام سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، جانبازان ویژه حق انتخاب خودروهای زیر را دارند: این ۱۱ خودرو در شرایطی در دسترس جانبازان ویژه قرار گرفته که شاهد هستیم متقاضیان عادی امکان انتخاب این خودروها را ندارند.

دلیل این مسئله هم بازه قیمتی است که برای خودروهای وارداتی متقاضیان عادی در نظر گرفته شده است. براساس آیین نامه اجرایی خودروهای وارداتی خودروهایی وارداتی باید سقف ۲۰ هزار یورویی را رعایت کنند.

اما مسئله سقف نرخ برای خودروهایی که در اختیار جانبازان قرار می‌گیرد متفاوت از متقاضیان عادی است.

براساس اعلام وزارت صمت سقف نرخ خودورهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه ۳۵ هزار یورو تعیین شده است. جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند و جانبازانی که در بازه ۵۰ درصد تا ۶۹ دردص حضور دارند نیز سقف نرخ واردات خودروی آنها ۲۵ هزار یورو تعیین شده است.

۱۱ خودروی یاد شده در بازه قیمتی ۳۵ هزار یورویی قرار دارند. این خودروها با توجه به اینکه بازه زمانی برای واگذاری حذف شده می‌تواند توسط جانبازان واجد شرایط بعد از تحویل گرفتن به بازار خودرو عرضه و در آنجا فروخته شود.

دولت سیزدهم بعد از بیش از پنج سال بالاخره قفل را از در واردات خودرو به کشور برداشت اما ایجاد سقف قیمتی ۲۰ هزار یورویی کام متقاضیان خودروهای وارداتی را حسابی تلخ کرد زیرا خودروهایی که آنها مدنظر داشتند در این بازه قیمتی قرار نمی‌گیرند.

اما لیست خودروهایی که به جانبازان ۷۰ درصد ویژه اختصاص پیدا کرده بخشی از نیاز متقاضیان خودروهای وارداتی را رفع می‌کند. بنابراین آنها امیدوار هستند تا با طی شدن روند تحویل خودروهای وارداتی جانبازان و عرضه این خودروها به بازار، متقاضیان بتوانند به خودروهای دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

البته فراموش نکنیم مسیر یاد شده پُر پیج و خم است اما در شرایط فعلی و محدودیت‌های ایجاد شده تنها مسیر پیش روی متقاضیان محصولات برندهای جهانی خودروساز است.

منبع: اکو ایران
  • مهدی ارسالی در

    اگر همه مردم ازاین خودروها سوار می شدن خ ودتان قضاوت کنید درسال چقدر از تعدادکشتگ ان تصادف کم می شد ..؟

  • ناشناس ارسالی در

    این نمایش ها برای پر کردن جیب ثروتمندان و فاصله طبقاتی میان مردم جواب خوبی است .....مردم هم تماشگر این نمایش های دولت سهمیه پرور و فقیر پرور و حسرت در دل مردم انداختن است ؟؟چطور دولت با واردات خودرو می خواست مردم ظریف و کم درآمد را صاحب خودرو کند چه فریبی دادند مردم را دولت مردان نطام تندرو و استعمارگر منتخب مهندسی شده چنان سردمدار قدرت نو خان رئیسی؟ ؟.باز با اربابان بودن را بر مردم دیکته کردند و مردم هم نمره قبولی را. گرفتند ،!





  • علی ارسالی در

    مردم پارسال پولشون بلوکه شد یکسال منتظر موندن کسایی دیگه خودرو ها وارد کردن هرچ ی چینی بود داده به اونها که پولشون بلوکه شده البته تو این مملکت این چیزها دیگه عادیه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها