|
کدخبر: 321267

بازار خودرو / خودرو خارجی / قیمت خودرو

رقیب لامبورگینی به بازار رسید+عکس

بی‌وای‌دی به تازگی خودروی بیشترین قیمت را معرفی کرده است. این خودرو، یک ابرخودروی کاملاً الکتریکی با عملکرد بالا است و با ارزش ۱.۷ میلیون یوان (۲۳۳،۴۵۰ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

اقتصاد رقیب لامبورگینی به بازار رسید+عکس

این خودرو در مقابل گزینه‌های مشابهی که به صورت سوختی عرضه می‌شوند، شامل برندهایی مانند فراری و لامبورگینی، قرار گرفته است. در یک برنامه پخش زنده در شانگهای، اعلام شد که خودروی یانگ وانگ U۹ در ابتدا برای بازار چین عرضه خواهد شد. این خودرو قادر است در زمان ۲.۳۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به ۳۰۹.۱۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بی-وای-دی۱۱

بی‌وای‌دی با پشت سر گذاشتن تسلا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در جهان تبدیل شد. این شرکت در حالی که بیشتر به دلیل ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه شناخته شده است، مدل‌های لوکس خود را با نام‌های تجاری یانگ‌وانگ و فانگ چنگ بائو(Fang Cheng Bao) به بازار عرضه می‌کند.

با توجه به جنگ قیمتی پس از سال نو چینی در چین، این غول در شنژن بر این باور است که بازاری برای محصولات گران‌قیمت با حاشیه‌های بهتر باقی بماند. سایر خودروهای برقی گران‌قیمت با نام تجاری Yangwang قرار است اواخر امسال در چین عرضه شوند، از جمله یک سدان لوکس که حدود یک میلیون یوان نرخ دارد.

بی-وای-دی۳۳

بر اساس گزارش بلومبرگ، یانگ وانگ تحویل خودروها را در اواخر نوامبر آغاز کرد. این خودرو تا کنون یک مدل تولیدی دارد که یک وسیله نقلیه لوکس به نام U۸ شناخته می‌شود که ۱.۱ میلیون یوان نرخ دارد. این شرکت تا پایان ژانویه ۳۶۵۳ دستگاه تحویل داده است.

این سوپراسپرت برقی با درهای پروانه­‌ای و چراغ‌های سرتاسری عقب که براساس اعلام سازنده، تحت تاثیر زبان طراحی این برند یعنی «دروازه زمان و فضا» شکل گرفته، در حقیقت شباهت چندانی به محصول دیگر یانگ وانگ یعنی U۸ ندارد.

بی-وای-دی۲۲

ابعاد بدنه یانگ وانگ U۹ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب ۴.۹۶۶، ۲۰۲۹، ۱.۲۹۵ و ۲.۹ متر اعلام شده است. نکته جالب این‌که فاصله بین چرخ‌های این خودرو در محورهای جلو و عقب به ترتیب ۱.۷۱۹ و ۱.۶۷۶ متر اعلام شده، درحالی‌که بدنه روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با تایرهای ۲۷۵/۳۵ و ۳۲۵/۳۰ استوار شده است.

برای نخستین بار، تصاویری از کابین یانگ وانگ U۹ منتشر شده که از وجود سه نمایشگر، روکش‌های چرم و جیر و تریم فیبرکربن خبر می‌­دهد.یانگ وانگ U۹ براساس پلتفرم e۴ بی‌وای دی شکل گرفته و به چهار موتور برقی با مجموع خروجی ۱۳۰۵ اسب­بخار قدرت، مجهز شده است.

البته باید توجه داشت که یانگ وانگ U۹ با وزن خالص ۲.۴۷۵ کیلوگرم، دو برابر سنگین‌­تر از نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ است. وزن مجاز این خودروی چینی هم ۲۶۲۵ کیلوگرم اعلام شده است، که بسیار عجیب به نظر می­‌رسد. این بدان معنی است، که مجموع وزن سرنشینان و محفظه بار این خودرو نباید فراتر از ۱۵۰ کیلوگرم باشد.

بی وای دی قبلا، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت U۹ را به ترتیب ۲ ثانیه و ۳۰۰ کیلومتر برساعت اعلام کرده بود.محصول بعدی یانگ وانگ، یک سدان به نام U۶ با نرخ حدودی صد هزار دلار است که سال آینده رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها