|
کدخبر: 320993

قیمت خودرو / بازار خودرو / خودرو خارجی

کاهش قیمت شدید این خودرو امریکایی

بعد از کاهش قابل توجه در فروش خودروها در ماه ژانویه، شرکت خودروسازی فورد تصمیم گرفت قیمت خودروی موستانگ برقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اقتصاد کاهش قیمت شدید این خودرو امریکایی

شرکت فورد اعلام کرد که به دنبال کاهش قابل توجه در فروش خودروها در ماه ژانویه، قیمت خودرو شاسی‌بلند برقی موستانگ ماخ برقی را به میزان بیش از ۸ هزار دلار کاهش داده است.

دومین خودروساز بزرگ آمریکایی، اکنون مدل ۲۰۲۳ نسخه ماخ برقی را با قیمت حدودا ۴۰ هزار دلار عرضه می کند که از ۴۳ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. سایر نسخه‌ها از جمله نسخه پریمیوم نیز ۸ هزار دلار کاهش قیمت داشته و به قیمت ۴۹ هزار دلار رسیده است.

فورد اعلام کرده که کاهش قیمت به این منظور انجام شده که این خودروساز با بازار تطبیق پیدا کند. فورد با انتشار آماری اعلام کرد که فروش ماخ برقی در آمریکا با ۵۱ درصد کاهش در ژانویه به ۱۲۹۵ دستگاه رسیده است.

پس از اجرایی شدن الزامات جدید باتری وزارت خزانه داری آمریکا که با هدف جدا کردن زنجیره تامین خودرو‌های الکتریکی از چین انجام شد خودروی ماخ برقی واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار مالیاتی ۳۷۵۰ دلاری را از دست داد که یکی از دلایل کاهش فروش این خودرو است.

تسلا، سازنده خودرو‌های برقی در اوایل سال گذشته در تلاش برای افزایش تقاضا و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، جنگ قیمتی را به راه انداخت. فورد و دیگر خودروسازان قدیمی نیز تولید خودرو‌های برقی خود را کاهش دادند و در عوض بر روی مدل‌های هیبریدی و گازسوز با حاشیه سود بالاتر تمرکز کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها