|
کدخبر: 321076

واردات خودرو / بازار خودرو / تولید خودرو

این خودروساز بزرگ به وارکننده تبدیل شد

در ۱۱ ماهه امسال، تعداد ۸ هزار و ۴۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار وارد کشور شد. در این واردات، سایپا با وارد کردن یک هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو، بیشترین سهم را در واردات به خود اختصاص داد.

اقتصاد این خودروساز بزرگ به وارکننده تبدیل شد

در بین شرکت‌های واردکننده خودرو سواری به کشور، شرکت تولید خودرو سایپا با واردات یک هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه امسال در صدر عمده‌ترین واردکننده خودرو سواری به کشور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت کرمان خودرو با واردات ۱۰۰۰ دستگاه، معین خودرو ایرانیان با ۷۳۶ دستگاه، ماموت خودرو با ۶۱۶ دستگاه، بهمن موتور با ۵۹۷ دستگاه، ایران خودرو با ۵۰۶ دستگاه، ایساکو کیش با ۴۵۰ دستگاه، کرمان موتور با ۲۹۹ دستگاه، کوشا خودرو نگین با ۲۱۸ دستگاه و پارس خودرو با ۴۶۳ دستگاه، در رده‌های بعدی شرکت‌های عمده واردکننده خودرو قرار گرفتند.

 ۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه امسال، توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی توسط سایر واردکنندگان انجام گرفته است.

سایپا در طول سالیان متمادی توانسته است با تولید خودروهای متنوع و با کیفیت، بازار خودروسازی ایران را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، این شرکت به‌تدریج به توسعه فناوری‌های پیشرفته در صنعت خودرو پرداخته و خودروهای الکتریکی و هیبریدی را نیز به بازار معرفی کرده است.

درحال‌حاضر، سایپا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران شناخته می‌شود و با داشتن تسهیلات تولیدی پیشرفته و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی، خودروهای متنوعی را در بازار عرضه می‌کند.

فهرست خودروهای وارداتی، فعلاً حاوی اسامی خودروهای میتسوبیشی ASX، فیات ۵۰۰، فیات تیپو، هیوندای النترا، هیوندای کونا، هیوندای آی ۱۰، دانگ فنگ آئولوس یی‌ژوان مکس و چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس و چانگان Uni-T معروف است. سه مورد آخر توسط گروه صنعتی سایپا و اواسط بهمن‌ماه به بازار عرضه شد. البته با صدور جواز برای شرکت‌های دیگر، مدل‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد. 

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، اگرچه اولویت با ورود خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی به بازار است، ولی تعهد نسبت به زمان واردات خودرو نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش بسزایی در حفظ فضای روانی بازار دارد.

همچنین باید گفت که در این فهرست هیچ نشان و اثری از نام خودروهای اقتصادی ارزان‌قیمت (با قیمتی کمتر از 10 هزار یورو) دیده نمی‌شود و بنابراین انتظار ورود خودروهای این لیست با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان نیز دور از انتظار خواهد بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها