|
کدخبر: 320746

سهام عدالت / بازار سرمایه / سود سهام عدالت

تاریخ دریافت سهام عدالت متوفیان اعلام شد + نحوه دریافت

سرانجام تاریخ تحویل سهام عدالت متوفیان مشخص شد. طبق اطلاعات جدید، این افراد باید به دفاتر کارگزاری، پیشخوان‌ها و بانک‌های مربوطه مراجعه کنند.

اقتصاد تاریخ دریافت سهام عدالت متوفیان اعلام شد + نحوه دریافت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان اعلام کرد که افراد مشمول سهام عدالت متوفیان باید حداکثر تا ۱۰ اسفندماه به دفاتر کارگزاری، پیشخوان‌ها و بانک‌های مربوطه مراجعه کنند تا این سهام را دریافت کنند. پیش‌تر تخمین‌هایی از تاریخ دریافت سهام عدالت وراث ارائه شده بود که نشان می‌داد در اسفندماه سال جاری این مبلغ قابل برداشت خواهد بود.

ضمناً تأکید می‌شود که وراث متوفیانی که تاریخ فوت آنها تا ۱ مرداد ۱۳۹۹ است، مشمول این طرح هستند. جزئیات خبر را می‌توانید در ادامه نوشته مطالعه کنید.

ابراهیم قنبرپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان درخصوص دریافت سود سهام عدالت متوفیان گفت: «وارثان متوفیانی که تاریخ فوت آنها تا تاریخ ۱۳۹۹/۵/۱ است، برای دریافت سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته، به کارگزاری‌های بورس، بانک‌های عامل و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خود مراجعه کنند.»

قنبرپور افزود: وراث فوت‌شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود اقدام کنند. مراجعه‌کنندگان کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه وراث قید شده در گواهی انحصار وراثت و اصل یا کپی گواهی حصر وراثت را به همراه داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان، بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان برای ثبت اطلاعات وراث متوفی در این استان در نظر گرفته شده‌اند.

او تصریح کرد: «یکی از ورثه به عنوان نماینده از طرف دیگر وراث که اطلاعاتش در سامانه سجام ثبت شده می‌تواند برای انجام کارهای اداری در این خصوص اقدام کند.»

قنبرپور با اشاره به اینکه فرآیند تقسیم سهام عدالت بین وراث ۲ روز زمان می‌برد، گفت:

اشخاص دارای سجام بورس، بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی از وضعیت سهام عدالت متوفی استعلام بگیرند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان یادآوری کرد: «کسانی که از قبل برای تقسیم ارث و گرفتن انحصار وراثت در دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر الکترونیک قضایی ثبت نام کرده‌اند به نام نویسی دوباره نیاز ندارند.»

نقش دولت در ساماندهی بازار بورس

دولت در ساماندهی بازار بورس نقش مهمی دارد. این نقش به منظور حفظ تعادل و عدالت در بازار، جلوگیری از تبانی و سوءاستفاده، تشویق به سرمایه‌گذاری، افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و تضمین پایداری بازار است. برخی از نقش‌های دولت در ساماندهی بازار بورس عبارتند از:

۱. تنظیم وضوابط: دولت مسئول تعیین وضوابط و مقررات مربوط به عملکرد بازار بورس است. این شامل تعیین قوانین مربوط به نحوه فعالیت شرکت‌ها، معاملات، حقوق سهامداران و سایر موارد مرتبط است.

۲. نظارت و کنترل: دولت مسئول نظارت بر عملکرد بازار بورس و جلوگیری از هر گونه فعالیت غیرقانونی یا مخالف با مقررات است. این شامل نظارت بر تبانی، تلاش‌های مانیپولاتیو و سایر فعالیت‌های نامناسب است.

۳. اطلاع‌رسانی و آموزش: دولت مسئول ارائه اطلاعات صحیح و به‌روز درباره بازار بورس به سرمایه‌گذاران و جامعه است. همچنین بسط آموزش‌های لازم به منظور افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران در خصوص ریسک‌ها و فرصت‌های بازار بورس نیز در اختیار دولت است.

۴. تشویق به سرمایه‌گذاری: دولت مسئول ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به بازار بورس است. این شامل ارائه تسهیلات، تخفیف‌ها و سایر اقدامات تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران به بازار بورس می‌شود.

در کل، دولت با نظارت، تنظیم و اجرای سیاست‌ها و بقاء قوانین مناسب، به حفظ پایداری و عدالت در بازار بورس کمک می‌کند و نقش مهمی در ساماندهی این بازار دارد.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها