|
کدخبر: 320184

بازار خودرو / قیمت خودرو / خودروی داخلی

زمان سند و شماره گذاری خودروهای داخلی مشخص شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: خوشحال هستیم که ما هم در پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سهم کوچکی در این گردهمایی بزرگ ایفا می کنیم.

اقتصاد زمان سند و شماره گذاری خودروهای داخلی مشخص شد

سردار تیمور حسینی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن درباره شماره‌گذاری خودروهای نوشماره اظهار کرد که هر سال به دو دلیل اصلی، یکی برای حمایت از مصرف کننده و دوم برای حمایت از تولیدکننده در صنعت خودرو، از حدود یک یا دو ماه قبل از سال، بر اساس تولید خودروها، مدل جدید و در واقع سال آینده را برای خودروها اعمال می‌کنند.

وی افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته از فردا ۲۳ بهمن ماه، تولیدات خودروهای داخلی به مدل ۱۴۰۳ شماره و سند زده می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: خوشحال هستیم که ما هم در پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سهم کوچکی در این گردهمایی بزرگ ایفا می کنیم. مثل همیشه مردم ایران در یک فضای با نشاط و مملو از اتحاد و همدلی در سالروز انقلاب اسلامی حضور پر شور دارند.

وی با اشاره به ماموریت بزرگ پلیس راهور در این مراسم بزرگ گفت: ما هم خوشحالیم سهم کوچکی در این اجتماع بزرگ داریم و در کنار مردم هستیم. همکاران بنده از روزهای قبل نسبت به برنامه ریزی و تدوین طرح‌های مورد نیاز برای اجرای این ماموریت بزرگ در سراسر کشور حضور پررنگی داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی در مراسم ۲۲ بهمن ماموریت خطیری را بر عهده دارند که ایجاد محدودیت‌ها، دسترسی‌ها، تسهیل برای تردد سایر شهروندان و مشخص کردن محل توقف وسایل نقلیه مختلف اعم از خودرو و موتورسیکلت‌ها از جمله آنها است که اگر این اقدامات نبود اجرای این مراسم با مسائل و مشکلاتی در حوزه ترافیک روبه‌رو می‌شد.

نقش پلس راهور در شماره گذاری خودرو

پلس راهور (پلاک خودرو) نقش مهمی در شماره‌گذاری خودروها دارد. در بسیاری از کشورها، شماره‌گذاری خودروها به وسیله پلاک‌های راهوری انجام می‌شود. این پلاک‌ها شامل اعداد و حروف خاصی هستند که به ترتیب منحصر به فرد برای هر خودروی ثبت شده است.

شماره پلاک خودروها معمولاً شامل اطلاعاتی مانند ناحیه یا شهری که خودرو ثبت شده است، نوع خودرو (مثلاً خودرو سواری، وانت، موتورسیکلت و غیره) و یک سری عدد یا حرف برای تمایز بیشتر می‌باشد.

پلاک‌های راهوری به عنوان یک سیستم شناسایی منحصر به فرد برای خودروها عمل می‌کنند و در اموری مانند ثبت خودرو، نظارت راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و تعیین مالکیت خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، پلس راهور یکی از اجزای مهم در شماره‌گذاری خودروها است که به تمایز و شناسایی خودروها کمک می‌کند و در امور مختلف مرتبط با خودروها استفاده می‌شود.

طریقه ی شماره گذاری خودروها در جهان

طریقه‌های شماره‌گذاری خودروها در هر کشور ممکن است متفاوت باشد. اما در بسیاری از کشورها، شماره‌گذاری خودروها بر اساس یک سیستم استاندارد و قوانین مشخصی انجام می‌شود. به طور کلی، در بیشتر کشورها، شماره پلاک یک خودرو شامل الصاق حروف و اعداد خاصی است که به ترتیب مشخصی نشان دهنده اطلاعاتی از خودرو می‌باشد. به عنوان مثال:

۱. کشورهای اروپایی: در بسیاری از کشورهای اروپایی، شماره پلاک خودروها شامل حروف و اعداد است. در این سیستم، ابتدا کد شهر یا منطقه ثبت خودرو نشان داده می‌شود، سپس یک سری حروف و اعداد برای تمایز بیشتر قرار می‌گیرند.

۲. ایالات متحده آمریکا: در ایالات متحده، پلاک خودروها شامل حروف و اعداد است. در این سیستم، ابتدا کد ایالت یا منطقه ثبت خودرو نشان داده می‌شود، سپس یک سری حروف و اعداد برای تمایز بیشتر قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها