|
کدخبر: 319906

بازار بورس / بازار مسکن / ارزش سهام

پیش بینی مهم از بورس فردا / بازار به کدام سو می رود؟

مقدار معاملات به مبلغ سه هزار میلیارد تومان، بازار سهام را به وضعیت بی‌حرکت و غیرفعال تبدیل کرده است. علاوه بر اوراق بهادار گروه زغال سنگ، در روز سه‌شنبه، جریان معاملات بورس در وضعیت تعادل و کم‌حجم بود. با توجه به این وضعیت فعلی بازار سهام، ما باید ببینیم که سرنوشت معاملات در آخرین روز هفته چگونه خواهد بود.

اقتصاد پیش بینی مهم از بورس فردا / بازار به کدام سو می رود؟

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی متضاد را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۰۹ درصدی (معادل ۶۶۹ واحد)، تا پله ۷۳۸ هزار و ۷۶۲ واحدی تنزل یافت.

در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۰۶ درصدی، معادل هزار و ۲۲۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی قرار گرفت.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، سه هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۲۰۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.  

پیش بینی بورس چهارشنبه

افت ارزش معاملات و از دست رفتن کریدور چهار هزار میلیارد تومانی، رمقی برای بازار سهام باقی نگذاشته است. بیشترین تراکم بازدهی روزانه نمادها در پایان معاملات روز سه‌شنبه، در محدوده منفی یک تا مثبت یک درصد بود.

این نکته نشان می‌دهد با تخلیه جو فروش و افت قیمت نمادها، انتظار اصلاح قیمتی بیشتر از کلیت بازار سهام، بعید است. از سوی مقابل نیز با کاهش چشمگیر حجم و ارزش معاملات، نمی‌توان انتظار حرکت مثبت از بازار را داشت.

زمزمه‌های حول صنعت زغال‌سنگ امروز توانست تقاضای مثبتی در جریان معاملات نماد‌های این گروه ایجاد کند. در بازه معاملات روز سه‌شنبه، اخباری مبنی بر اینکه ضرایب نرخ زغال‌سنگ و کنستانتره آن نسبت به شمش فولاد افزایش پیدا کرده‌ است، به بازار سهام مخابره شد. این اخبار باعث صف خرید شدن برخی نمادهای این گروه شد.

با این وجود، دلیل بنیادی ایجاد تقاضا در این گروه، اصلاح قیمتی و قرارگیری P/E این صنعت در سطوح پایین است. این وضعیت در صنایع دیگر بازار نیز موجود است و اصلاح شدید قیمتی طی یک ماه اخیر، زهر فروشندگان را گرفته است. کارشناسان معتقدند آن دسته از سهامدارانی که تا کنون در بازار باقی مانده‌اند دیگر علاقه‌ای به چوب حراج زدن به دارایی خود ندارند. از این رو به نظر می‌رسد بازار اصلاح قیمتی شدیدی را در محدوده‌های فعلی تجربه نکند.

با این وجود استارت تحرکات رو به بالای نماگرهای تالار شیشه‌ای، منوط به افزایش ارزش و حجم معاملات و همچنین تامین انرژی اولیه این حرکت، با اخبار مثبت است.

در بازار روز سه‌شنبه، ۴۴۲ نماد در شرایطی به کار خود پایان دادند که آخرین قیمت آن‌ها پایین‌تر از قیمت پایانی قرار گرفته است. از سوی دیگر صندوق‌های درآمد ثابت، با شیب آرام خروج پول حقیقی‌ها مواجه بودند. از این رو، در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه، می‌توان انتظار بهبود حداقلی نسبت به جریان معاملات روز سه‌شنبه را داشت.

منبع: تجارت‌نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    دلار ، طلا، خودرو، زمین و ملک مثبت ولی بورس منفی !!!!!!!!
    عشقی بی کفایت و نالایق را باید زنده زنده بیندازن تو قفس شیر .

  • حسین همیشه تنها ارسالی در

    لطفا بورس رامنحل کنید وسرمایه آنرا به حق وق کارمندان وبازنشسته های دولتی اختصاص د هید.تاعدالت اسلامی دولتمردان ماثابت شود. وسلام

  • ناشناس ارسالی در

    کجا رفتند اون کارشناسان که می گفتند بور س وابسته به دلار هست؟؟؟
    دلار ،طلا، خودرو، زمین و ملک افزایشی در حد پرواز ولی بورس سقوط کرده و شاخص کل زیر عدد سال ۹۹ رفته !!!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها