|
کدخبر: 319139

بورس امروز / بازار بورس / پیش بینی بورس

بازگشت آرامش به بورس / روند صعودی بازار ادامه می یابد؟

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

اقتصاد بازگشت آرامش به بورس / روند صعودی بازار ادامه می یابد؟

در روز دوشنبه، بورسی‌ها به دنبال رشد سه روزه شاخص‌های بازار سهام در روز یکشنبه، با استقبال به معاملات روز خود می‌روند. برای پیش‌بینی روند بازار سهام در امروز، نگاهی به روند بازار در روز گذشته می‌اندازیم. در روز یکشنبه، شاخص کل به ۱۲۰۵ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز به ۷۱۲۲ واحد افزایش یافت. همچنین، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۶ واحد رشد داشت و شاخص هم‌وزن فرابورس با ۱۶۷۶ واحد افزایش، به رشد پیوست.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و شرکت تولید و صادرات ریشمک (رنیک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وملی (شرکت صنعتی ملی)، ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) و ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۹۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ درصدی به ۲۳۸ میلیارد تومان رسید.

صف-بورس-یکشنبه

پیش بینی بورس امروز

دیروز بورس تهران از ابتدا روند صعودی پیدا کرد، در میانه معاملات روند صعودی متوقف شد و در نهایت در ۲۰ دقیقه پایانی بار دیگر شاخص رشد کرد.

شاخص در نهایت تنها هزار و ۲۰۵ واحد رشد کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۲۸ هزار واحد بالا رفت. اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار بهتر بود. ۶۷ درصد نمادهای سبزپوش بودند و شاخص هم وزن ۷ هزار و ۱۲۲ واحد معادل ۰.۹۷ درصد رشد کرد.

دیروز نمادهای سدشت، ثشاهد و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای شستا، شپنا، کگل و فملی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با رشد ۲۲ درصدی به ۴ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه پس از ۱۱ روز متوالی سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن ۲۹ میلیارد تومان بود. در ۱۱ روز معاملاتی اخیر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

دیروز نمادهای ثاخت، مفاخر، شیراز، واتی، خزامیا، وآذر، حفاری، ثبهساز، پسهند و کالا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای شستا، فصبا، فملی، وکغدیر، فولاد، پارسان، بوعلی، وبملت، فزر، فارس، خودرو، شپنا، ذوب و خساپا بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین نمادهای کوچک و متوسط بیشتر با ورود پول مواجه بودند و سهم بیشتری از بخش سبزرنگ بازار سهام داشتند. در نتیجه می‌توان گفت وضعیت کلی بازار مثبت است.

تاثیر قیمت ارز بر بازار بورس

قیمت ارز می‌تواند تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار بورس داشته باشد. ارتباط بین قیمت ارز و بازار بورس به دلیل وابستگی شرکت‌های دارای صادرات و واردات به بازار جهانی وجود دارد. در صورتی که ارز قوی باشد، شرکت‌های صادرکننده قادر به فروش محصولات خود با قیمت بالاتری خواهند بود که سود بیشتری را برای سهامداران خود به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر، شرکت‌های واردکننده نیز در صورتی که ارز ضعیف باشد، می‌توانند مواد اولیه خود را با قیمت کمتر تهیه کنند که سود بیشتری را برای سهامداران خود به همراه خواهند داشت.

به علاوه، تغییرات در قیمت ارز می‌تواند تاثیر مستقیم بر قیمت سهام شرکت‌های صادرکننده و واردکننده داشته باشد. در صورتی که ارز قوی باشد، قیمت سهام شرکت‌های صادرکننده افزایش خواهد یافت و در صورتی که ارز ضعیف باشد، قیمت سهام شرکت‌های واردکننده افزایش خواهد یافت.

بنابراین، می‌توان گفت که قیمت ارز می‌تواند تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار بورس داشته باشد و باید در تحلیل روند بازار بورس به این نکته توجه شود.

منبع: اکوایران
  • سهام داران زیان ده ارسالی در

    فعلا ک دلار از ۵۰ ت شد ۵۵ کل بورس ریخت د وسال هم هست ک هنوز بورس دلار ۲۰ هزار پس نگرفته وا****** های از بین نرفته و نمیره حداقل فقط خفه

  • ناشناس ارسالی در

    بورس که سقوط آزاد کرده کجا آرامش به بور س بازگشته ؟!!!!
    چرا مزخرف تحویل مر دم می دهید . همین امروز سکه‌ حدود یک میل یون تومان و طلای ۱۸ عیار حدود ۸۵ هزار ت ومان در هر گرم رشد قیمت داشتند .

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی دلار تو این چند وقت پیش افزایشی بود و از ۴۸ هزار تومان به ۵۶ هزار توما ن رسید، بورس در جهت مخالف روند دلار ، حرکت می کرد و روز به روز قرمز و منفی می شد ، علت را از کارشناسان بورسی جوی ا شدیم و پرسیدیم چرا با توجه به افزایش ی بودن دلار ، بورس هر روز قرمز و منفی میخوره ؟؟؟جواب دادند که بورس چه ربطی به دلار داره ؟ گفتند بورس هیچ وابستگ ی به دلار نداشته . یک روز که فقط ۳۰۰ تومان دلار کاهش یافت ، از کارشناسان بورس ی و مدیران بورس و فرابورس سوال کردیم چ را بورس قرمز و منفی شد ؟!!!!!!
    هم گی جواب دادند بخاطر کاهش نرخ دلار !!! !!!!!!
    ما به این نتیجه رسیدیم زم انی که دلار افزایشی هست بورس هیچگونه واب ستگی و چسبندگی به دلار نداره ولی هر موقع دلار کاهشی شد حتی به میزان کم و ناچیزی ، اون موقع دلار به بورس وابستگی مستقیم داشته و چسبندگی داره !!!!!!! !!

  • ناشناس ارسالی در

    چرا کسی پاسخگوی نماد حفارس در بورس نیست. چرا دولت و سپاه که قرار بود جلوی ناعدال تی را بگیرد نگرفت . سرمایه هامون رفت اما کسی به کسی نیست

  • مج7یییددد ارسالی در

    تازه ریزش شروع شده با خبر جنگ در منطقه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها