|
کدخبر: 319715

بازار بورس / پیش بینی بورس / بورس امروز

روند منفی بازار سهام / قیمت ارز تالار بورس را سبز می کند؟

دیروز نمادهای تاپیکو، فولاد، شپنا، شستا، فملی و کگل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای فسبزوار، ونیرو و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

اقتصاد روند منفی بازار سهام / قیمت ارز تالار بورس را سبز می کند؟

بورسی‌ها در روز دوشنبه به استقبال معاملات می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. در روز یکشنبه، شاخص کل بازار سرمایه به مقدار ۱۰ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۸۸۲ واحد از دست داد. همچنین، شاخص کل فرابورس با ۷۳ واحد کاهش داشت و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز ۱۳۹ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت حفاری شمال (حفاری)، شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) و شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سخاش (شرکت سیمان خاش)، سدشت (شرکت سیمان دشتستان) و سشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان (نخریس) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۳۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۴۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۱۷ درصدی به ۳۹۶ میلیارد تومان رسید.

صف-های -بورس

پیش بینی بورس امروز

دیروز بورس تهران از ابتدا روند نزولی پیدا کرد و با شیب تقریبا ثابتی تا پایان به نزول ادامه داد. شاخص در نهایت بیش از ۱۰ هزار واحد معادل ۰.۵۲ درصد سقوط کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد پایین رفت. اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار بهتر بود و شاخص هم وزن تنها ۸۸۲ واحد معادل ۰.۱۲ درصد ریزش کرد.

دیروز نمادهای تاپیکو، فولاد، شپنا، شستا، فملی و کگل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای فسبزوار، ونیرو و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۴ درصدی به ۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید. روز یکشنبه پس از یک روز وقفه بار دیگر سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۰۵ میلیارد تومان بود.

دیروز نمادهای دی، وملی، نخریس، مادیرا، وبملت، خساپا، فخوز، ورنا، خودرو، وبصادر، اخابر و شگویا بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای ثجنوب، ثاخت، فنر، فولاد و حفاری بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین نمادهای بزرگ بیشتر با خروج پول مواجه بودند و عامل ریزش شاخص کل نیز بودند. در نتیجه می‌توان گفت دیروز وضعیت کلی بازار منفی بود. در حالی که با رشد بازار در روز شنبه، معامله گران به تداوم این رشد امیدوار شدند، با نزولی شدن قیمت‌ها در بازار ارز، بازار سهام نیز دیروز نزولی شد.

تاثیر خروج سرمایه بر بازار بورس

خروج سرمایه از بازار بورس می‌تواند تاثیرات منفی بر بازار داشته باشد. وقتی که سرمایه‌گذاران بزرگ یا سرمایه‌گذاران خارجی به دلایل مختلف از بازار خارج می‌شوند، این موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها و کاهش شاخص‌های بازار سرمایه شود. این خروج سرمایه ممکن است باعث افزایش فشار فروشی شود و به تنزل در قیمت سهام و افزایش حجم معاملات منجر شود.

عوامل مختلفی می‌توانند منجر به خروج سرمایه از بازار بورس شوند، از جمله عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی رویدادهای جهانی. برای پیشگیری از تاثیرات منفی خروج سرمایه، مسئولان بازار سرمایه باید برنامه‌های مناسبی را برای جلوگیری از خروج سرمایه و تقویت بازار اجرا کنند.

منبع: اکوایران
  • ناشناس ارسالی در

    دیگه باید بهتون ثابت شده باشه که مشکل بورس ایران فقط و فقط سوء مدیریت عشقی بی کفایت هست که با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شده. این هم از امروز که حدود ۲۰ روز اخیر مدام قرمز و منفی بوده .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها