|
کدخبر: 319604

خرید حواله خودرو / بازار خودرو / واردات خودرو

خبر خوش برای جانبازان / شرایط فروش حواله خودرو اعلام شد

گروه خودروسازی سایپا در یک نامه‌ای به وزارت صمت، آمادگی خود را برای خرید حواله خودروهای وارداتی مربوط به جانبازان اعلام کرده است.

طرح واردات خودرو مخصوص جانبازان یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌برانگیزترین اقداماتی بود که در چند سال اخیر در صنعت واردات خودرو در ایران صورت گرفته است. اکنون، پس از تکمیل این طرح و اعلام لیست خودروهای وارد شده مخصوص جانبازان، شرکت سایپا اعلام کرده است که آمادگی خود را برای خرید حواله خودروهای وارداتی جانبازان دارد.

حواله خودروهای وارداتی جانبازان

گروه خودروسازی سایپا با انتشار نامه‌ای از مفاد و گزارش نهایی جلسات این شرکت با جانبازان مشمول طرح خرید خودروهای وارداتی (جانبازان ۵۰ الی ۷۰ درصد)، و تقدیم این نامه به معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت، اعلام کرد که حواله خودروهای وارداتی جانبازان را خریداری می‌کند.

طبق گزارش ارائه شده از سوی محمد علی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا) به منوچهر منطقی (معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت) از جلسات صورت گرفته شده مابین این گروه خودروسازی و جانبازان مشمول طرح واردات آمده است:

”احتراماً پیرو دو جلسه اخیر برگزار شده با جانبازان معزز در گروه سایپا، پس از مذاکرات صورت گرفته و دریافت پیشنهادات این عزیزان و امکان‌سنجی انجام شده این شرکت جهت کمک به تحقق این امر خداپسندانه، امکان همکاری گروه سایپا طی دو مدل پیشنهاد شده جهت استحضار می‌رسد:

۱- انجام فرآیند خرید و واردات خودرو برای جانبازان محترم، بدین صورت که ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به خرید حمل و ترخیص خودرو در ابتدا توسط آنان پرداخت و الباقی پس از ترخیص خودرو با احتساب هزینه‌های کارگزاری انجام شده به این شرکت پرداخت شود.

۲- خرید حواله خودروی جانبازان معزز، بدین نحو که پس از کشف و توافق قیمت حواله، مجوز پیش‌فروش این خودروها توسط آن معاونت صادر و پس از اخذ مبلغ پیش پرداخت از خریداران نهایی، ۵۰ درصد قیمت حواله به جانبازان گرانقدر پرداخت و مابقی نیز پس از واردات خودرو و تکمیل وجه مشتریان به این عزیزان پرداخت شود.

با عنایت به توضیحات مذکور خواهشمند است در خصوص نحوه همکاری این شرکت ارائه طریق فرمایید”.

با اعلام این طرح توسط سایپا، باید منتظر واکنش سایر شرکت‌های خودروساز داخل ایران نیز باشیم. همچنین این اقدام سایپا می‌تواند منجر به ایجاد اثرات مثبت و منفی در بازار خودرو ایران شود و شاید مثبت‌ترین ویژگی این اقدام، تسهیل فروش این خودروها توسط جانبازان است.

منبع: گجت نیوز
  • جواد قشلاقی ارسالی در

    این تبعیض قائل شدن ها امر خداپسندانه نیست بلکه ظلم در حق مصرف کننده واقعی است ؟با این روش فقط بازار دلالی و حواله فروشی ترویج پیدا کرده چون مصرف کننده واقعی توان پرداخت نقدی این محصولات با قیمت های بالا را ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها